Συνεχίζεται ο καλπασμός στην αύξηση της επιβατικής κίνησης του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Αεροδρομίου ο Οκτώβριος ήταν ακόμα ένας μήνας εντυπωσιακής αύξησης σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Συγκεκριμένα τον Οκτώβριο είχαμε αύξηση της τάξεως του 12,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 και έφθασε τα 1,77 εκατ. επιβάτες. Τόσο οι επιβάτες εσωτερικού όσο και εκείνοι του εξωτερικού παρουσίασαν σημαντική άνοδο κατά 8,8% και 14,2% αντίστοιχα. Οι επιβάτες του Οκτωβρίου ήταν συνολικά 1.773.485.
Συνολικά, κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2016, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 17,3 εκατ., γεγονός που αντιστοιχεί σε αύξηση 10,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο 2015. Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση σημείωσαν αύξηση της τάξης του 12,1% και 9,5% αντίστοιχα. Τέλος, οι Έλληνες και οι ξένοι ταξιδιώτες παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 15% και 8% αντίστοιχα.
Το μεγάλο στοίχημα για το Αεροδρόμιο είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να σπάσει το φράγμα των 20εκ.επιβατών. Όπως δείχνουν τα στοιχεία αυτό θα εξαρτηθεί από την αύξηση της επιβατικής κίνησης τους δύο τελευταίους μήνες, καθώς εκεί θα παιχτεί ένα ντέρμπι. Γιατί;
Μέχρι τώρα ο μέσος όρος αύξησης της κίνησης του Αεροδρομίου είναι 10,4%. Αυτή η αύξηση θα φέρει το τελικό νούμερο λίγο κάτω από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες. Για να ξεπεραστεί το φράγμα των 20εκ.επιβατών θα πρέπει οι 2 επόμενοι μήνες να τρέξουν με ποσοστό 12%. Αν η αύξηση ακολουθήσει συνεχίσει να είναι στα επίπεδα των μηνών Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου τότε ο στόχος επιτυγχάνεται, αν όχι θα πρέπει να περιμένουμε το επόμενο έτος. Σε κάθε περίπτωση φέτος είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για το Αεροδρόμιο.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Εκτός από τα καλά νέα για τα νούμερα του Αεροδρομίου, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μακροπρόθεσμο πλάνο που θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του Αεροδρομίου μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να μιλήσουμε για νέες υποδομές.
Σύμφωνα με περυσινή συνέντευξη του Γιάννη Παράσχη CEO του Δ.Α.Α. η ονομαστική χωρητικότητα του Ελ.Βενιζέλος είναι 21εκ.επιβάτες και με μικρές προσαρμογές στο κύριο και το δορυφορικό τέρμιναλ μπορούν να εξυπηρετηθούν μέχρι και 26 εκατομμύρια επιβάτες.
Σύμφωνα με τις διαδικασίες της ΙΑΤΑ όταν η επιβατική κίνηση θα φτάσει το 90% των 26 εκατομμυρίων, θα πρέπει να ξεκινήσει μία διαδικασία συζήτησης με την ΙΑΤ και την ΥΠΑ για την ύπαρξη ανάγκης για περαιτέρω κτιριακές υποδομές και σύμφωνα με τον κο Παράσχη σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για νέο terminal αλλά για επέκταση του υπάρχοντος προς τη βόρεια πλευρά.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως με δεδομένο ότι φέτος θα φτάσουμε λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες δίνει ένα σημαντικό χρονικό όριο στο να ληφθούν στο μέλλον αποφάσεις για την επέκταση του αεροσταθμού.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει το Αεροδρόμιο τόσο το 2017 όσο και ο 2018 να αυξάνεται με ρυθμούς που θα ξεπερνούν το 10% για να φτάσουμε το 2019 να συζητούμε για ένα τέτοιο πλάνο που όμως είναι ξεκάθαρο ότι φαίνεται στον ορίζοντα και το μόνο που θα μπορούσε να το καθυστερήσει είναι μία απρόβλεπτη εξέλιξη στην τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας ή στην κίνηση του Ελ.Βενιζέλος αλλά και μία τεχνολογική ανάπτυξη στη διαδικασία κίνησης επιβατών.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι αρχικά το Αεροδρόμιο της Αθήνας, όταν σχεδιαζόταν την δεκαετία του 1990 προέβλεπε ικανότητα για πολύ μικρότερο αριθμό επιβατών αλλά η τεχνολογική εξέλιξη με τα e-check in και την αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών έφερε μεγάλες αλλαγές κι οδήγησε σε αυτόματη αναβάθμιση της χωρητικότητας των αεροδρομίων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου και του Ελ.Βενιζέλου.
Τη ryanair....και τα μάτια σας....
ΑπάντησηΔιαγραφή