Οι επενδύσεις της Etihad Airways στην ανανεωμένη Air Serbia συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της κυκλοφορίας στο διεθνές αεροδρόμιο του Βελιγραδίου.
Τοποθετημένη σε στρατηγική γεωγραφική θέση της Ευρώπης, η Σερβία, διαθέτει δυο διεθνή αεροδρόμια, στο Βελιγράδι και στη Νις, τα οποία διαχειρίζονται συνολικά, περίπου 3.39 εκατ. επιβάτες. Το αεροδρόμιο του Βελιγραδίου αποτελεί την κύρια πύλη της χώρας, και για τους πρώτους δέκα μήνες του 2013 εξυπηρέτησε 3.02 εκατ. επιβάτες. Την περίοδο 2006-2012, παρά την οικονομική κρίση που «χτύπησε» την Ευρώπη, η αεροπορική αγορά της χώρας σημείωσε αύξηση 7% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, για τους πρώτους 11 μήνες του έτους, τα δυο αεροδρόμια σημείωσαν αύξηση 4.2%.
Η Air Serbia κυριαρχεί στο Βελιγράδι
Όπως ήταν αναμενόμενο, η Air Serbia – η πρώην JAT Airways – η οποία έχει υποβληθεί σε μια διαδικασία αναδιάρθρωσης από τη στιγμή που η Etihad Airways απέκτησε μερίδιο 49% τον Οκτώβριο, είναι μακράν η κυρίαρχη αεροπορική εταιρεία στο Βελιγράδι, που διατηρεί 27 διαδρομές και σχεδόν το 47% των εβδομαδιαίων πτήσεων. Ο αερομεταφορέας αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς το 2013, ενώ έχει ανακοινώσει και μια σειρά από νέα δρομολόγια, όπως τις καθημερινές πτήσεις προς την Πράγα στην Τσεχική Δημοκρατία και την Μπάνια Λούκα στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Η αεροπορική εταιρεία, διαθέτει 21 αεροσκάφη στον στόλο της, τον οποίο θα αυξήσει κατά 16 αεροπλάνα προκειμένου να αναπτύξει το ευρωπαϊκό της δίκτυο με δύο καθημερινά δρομολόγια από τις 10 Δεκεμβρίου, προς Βουκουρέστι και Λιουμπλιάνα.
Από τον Δεκέμβριο του 2013, η Air Serbia, μαζί με τις 12 κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες του αεροδρομίου στο Βελιγράδι (ανάμεσά τους οι Wizz Air, Lufthansa, Montenegro Airlines, Turkish, Swiss, Alitalia και άλλες). Η Alitalia κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση (-34%), σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2012, ενώ οι Pegasus Airlines, easyJet και Etihad είναι νεοεισερχόμενοι στην αγορά της Σερβίας το 2013.
Αύξηση κίνησης
Η διαθεσιμότητα θέσεων έχει αυξηθεί κατά 23,6% στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου, με τις 13 κορυφαίες αγορές του αερολιμένα να καταγράφουν ανάπτυξη, σε σύγκριση των δεδομένων του προηγούμενου έτους. Οι επιδόσεις που ξεχωρίζουν είναι εκείνες που προέρχονται από τη Ρωσία, την Τουρκία και την Ελλάδα, οι οποίες βιώνουν ετήσια αύξηση άνω του 70%. Από την άλλη πλευρά, οι υπηρεσίες προς την Αυστρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη μείωση θέσεων (-23.8%), ως αποτέλεσμα της απόσυρσης της ΝΙΚΙ από την αγορά αυτή.
Η Γερμανία έχει καταφέρει να διατηρήσει την κορυφαία θέση της το 2013, ωστόσο τρεις χώρες, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ουγγαρία και το Ισραήλ, εισέρχονται δυναμικά στην συγκεκριμένη αγορά. Η Air Serbia άρχισε να πραγματοποιεί πτήσεις τόσο στο Ισραήλ όσο και στη Δημοκρατία της Τσεχίας το 2013, με τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα προς Τελ Αβίβ και καθημερινές πτήσεις στην Πράγα.
16 νέα δρομολόγια από το Βελιγράδι
Από την αρχή του έτους, το Βελιγράδι καλωσόρισε 16 νέους προορισμούς από εννέα διαφορετικούς αερομεταφορείς. Η Air Serbia και η Wizz Air είναι οι μόνες αεροπορικές εταιρείες που έχουν ξεκινήσει περισσότερα από ένα δρομολόγια μέχρι στιγμής εντός του 2013. Από τους 16 προορισμούς, το Αμπού Ντάμπι είναι ο πιο συχνά εξυπηρετούμενος προορισμός, ως αποτέλεσμα της καθημερινής πτήσης της Etihad και των τεσσάρων εβδομαδιαίων πτήσεων της Air Serbia.
Ημερομηνία έναρξης Προορισμός Αεροπορική εταιρεία
1 Φεβρουαρίου Κωνσταντινούπολη Pegasus Airlines
31 Μαρτίου Στοκχόλμη Air Serbia
2 Απριλίου Βαρσοβία LOT Polish Airlines
6 Απριλίου Στοκχόλμη Norwegian
19 Απριλίου Μιλάνο easyJet
31 Μαΐου Split Croatia Airlines
1 Ιουνίου Παρίσι Wizz Air
2 Ιουνίου Όσλο Wizz Air
15 Ιουνίου Ρόδος Wizz Air
15 Ιουνίου Αμπού Ντάμπι Etihad Airways
20 Ιουνίου Κέρκυρα Wizz Air
19 Σεπτεμβρίου Βουδαπέστη Belavia
27 Οκτωβρίου Κωνσταντινούπολη Air Serbia
27 Οκτωβρίου Αμπού Ντάμπι Air Serbia
1 Δεκεμβρίου Πράγα Air Serbia
2 Δεκεμβρίου Banja Luka Air Serbia
Δεύτερο αεροδρόμιο στη Σερβία
Το αεροδρόμιο της Νις, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στη Σερβίας με 27.426 επιβάτες το 2012, επί του παρόντος δεν έχει εμπορικές υπηρεσίες, καθώς η Darwin Airline και η Montenegro Airlines αποφάσισαν να τερματίσουν τις δραστηριότητές τους τον Ιανουάριο και τον Οκτώβριο αντίστοιχα. Η Darwin πετούσε στη Γενεύη και τη Ζυρίχη, ενώ η Montenegro Airlines στη Ποντγκόριτσα στο Μαυροβούνιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου