Από λόγια και υποσχέσεις χορτάσαμε. Επί της ουσίας τίποτα δεν γίνεται. Ο λόγος για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης που τελικά θα καταλήξει στα χέρια ιδιωτών αφού το ενδιαφέρον του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης Βαγγέλη Λαμπάκη...έμεινε ενδιαφέρον. Την ίδια ώρα στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας φαίνεται πως πραγματικά ήθελαν τα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς και για αυτό τα πήραν, οπως λέει και η παρακάτω είδηση:
Έως το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που προβλέπεται από το Μνημόνιο. Αυτό περιλαμβάνει η νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια, που δημοσιοποίησε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.
Σύμφωνα με το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, στη λίστα των προς αξιοποίηση αερολιμένων δεν θα βρίσκεται το «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας ( η τύχη του οποίου βρίσκεται στην επερχόμενη διαπραγμάτευση Δημοσίου και Hochtief για την επέκταση της συγκεκριμένης σύμβασης), καθώς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξετάζεται η κατασκευή του Καστελίου να μην προχωρήσει με το υπάρχον σχήμα - δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης - αλλά να ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων. Όπως συμπλήρωσε, αυτή η απόφαση θα ληφθεί στο αμέσως διάστημα.
Τα μικρά αεροδρόμια, που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε από μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη. Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο Δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου