Με ιδανικό τρόπο ολοκληρώθηκε το 2015 για το αεροδρόμιο της Αθήνας καθώς οι εντυπωσιακές επιδόσεις που πέτυχε κατά τη διάρκεια της χρονιάς το οδήγησαν στο Τop 20 της παγκόσμιας κατάταξης αεροδρομίων μεσαίου μεγέθους.
Κριτήριο για την κατάταξη των αεροδρομίων ήταν η έγκαιρη (On Time Performance, OTP) άφιξη και αναχώρηση των πτήσεων με χρονική απόκλιση όχι μεγαλύτερη των 15 λεπτών σε σχέση με την προγραμματισμένη ώρα.
Την επεξεργασία των στοιχείων έκανε η μεγαλύτερη, εξειδικευμένη σε θέματα ανάλυσης δεδομένων στο χώρο των αερομεταφορών εταιρεία, OAG, η οποία κατέταξε τα αεροδρόμια σε τρεις κατηγορίες με βάση τις διαθέσιμες θέσεις σε προγραμματισμένα δρομολόγια.
Στην κατηγορία των αεροδρομίων μικρού μεγέθους συμπεριλήφθηκαν εκείνα των οποίων οι διαθέσιμες προγραμματισμένες θέσεις δεν ξεπερνούσαν συνολικά τα 10 εκατ. Στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους εντάχθηκαν τα αεροδρόμια με 10-20 εκατ. προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις ενώ στα μεγάλα αεροδρόμια συμπεριλήφθηκαν όσα είχαν να παρουσιάσουν συνολικές διαθέσιμες θέσεις προγραμματισμένες πτήσεις, περισσότερες από 20 εκατ.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της OAG, κατάφερε το 2015 να πετύχει μ' ένα σμπάρο δυό τρυγόνια. Αρχικά «ανέβηκε» κατηγορία εξαιτίας της σημαντικής αύξησης θέσεων σε προγραμματισμένα δρομολόγια.
Αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου των δύο βασικών «παικτών» του ελληνικού αεροδρομίου: την ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean ΑΡΑΙΓ +1,17% και την Ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair.
Ταυτόχρονα, όμως, και παρά την αύξηση της κίνησης το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατάφερε να βελτιώσει και το ποσοστό έγκαιρων αφίξεων και αναχωρήσεων των δρομολογίων από το 87,4% στο 87,8%.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα επτά πρώτα αεροδρόμια της κατάταξης απείχαν λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα. Ενδεικτικά, το αεροδρόμιο της Αθήνα πέτυχε επίδοση μόλις 0,73% χαμηλότερη από το αεροδρόμιο της Κοπενχάγης το οποίο βρέθηκε στην κορυφή με ποσοστό έγκαιρων αφίξεων και αναχωρήσεων 88,53%.
Για να φθάσει στην 7η θέση το αεροδρόμιο της Αθήνας χρειάστηκε να αφήσει πίσω του γνωστά ευρωπαϊκά αεροδρόμια όπως του Αμβούργου, το ένα από τα αεροδρόμια του Βερολίνου (Tegel), της Βιέννης και της Στοκχόλμης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου