Υπογράφηκε, η σύμβαση για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην Κοινοπραξία της οποίας ηγείται η γερμανική Fraport
Υπενθυμίζεται ότι το τίμημα, ανέρχεται σε 1,234 δις ευρώ και η προκαταβολή θα καταβληθεί, με την ανάληψη της λειτουργίας η οποία σύμφωνα με πηγές από την κοινοπραξία αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο το 2016.
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στη λειτουργία των αερολιμένων κατά τη φετινή τουριστική περίοδο.
Ποια είναι η Fraport, που παίρνει τα αεροδρόμια της Ελλάδας
Συνολικά, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου(ZTH).
Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών και ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο. Η κυριότητα των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο τίμημα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως. Επιπλέον, η κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζου θα επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ενώ κατά τα επόμενα χρόνια της παραχώρησης θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων καθοριζόμενες από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης.
Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte δήλωσε: "Από τότε που επιλεγήκαμε ως προτιμητέος επενδυτής, πριν από περίπου έναν χρόνο, η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου έχουν παραμείνει σταθερά προσηλωμένοι στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια - ένα έργο με οφέλη, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για τους ίδιους τους Έλληνες. Η εκτεταμένη τεχνογνωσία της Fraport θα ενισχύσει και τις 14 αεροπορικές πύλες εισόδου οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την Οικονομία της χώρας και ιδιαίτερα για τον σημαντικό διεθνή τουριστικό τομέα στην Ελλάδα. Είμαστε περήφανοι που η Ελληνική Κυβέρνηση και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) εμπιστεύτηκαν στην κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου το έργο της ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικής θέσης αυτών των αεροδρομίων στις επόμενες δεκαετίες. Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε, τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και την Ελληνική Κυβέρνηση για την επαγγελματική συνεργασία τους στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας –ορόσημο".
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε: «Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων λίγες μέρες μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη και ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι η ελληνική οικονομία βήμα - βήμα κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγορών και μπαίνει στον δρόμο της ανάπτυξης».
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας
Η σύμβαση προβλέπει την παραχώρηση της χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των εν λόγω αεροδρομίων, καθώς και των χώρων εμπορικής ή άλλης χρήσης που βρίσκονται μέσα στα αεροδρόμια.
Σημειώνεται ότι η ιδιοκτησία της γης, των υποδομών και των εγκαταστάσεων παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο.
Η κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε στις 25 Νοεμβρίου 2014 προτιμητέος επενδυτής και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, με προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ.
Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ κατά προσέγγιση.
Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών, οι δε υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν στο Ελληνικό Δημόσιο με τη λήξη της παραχώρησης.
Επιπλέον σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο Παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.
Εκ των βασικών στόχων της συναλλαγής είναι η αναβάθμιση των αεροδρομίων, τα οποία χρήζουν σημαντικών επενδύσεων. Η αναβάθμιση θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τον Ελληνικό τουρισμό και την περιφερειακή ανάπτυξη των νησιών και των λοιπών προορισμών που καλύπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια εντός των πρώτων 4 ετών ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Ο Επενδυτής εκτιμά ότι το ύψος των επενδύσεων θα διαμορφωθεί σε €330 εκατ. τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, ενώ το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιμάται σε €1,4 δισ.
Σε ό,τι αφορά στα Αεροναυτικά Τέλη, τα ισχύοντα σήμερα στα Περιφερειακά Αεροδρόμια ανέρχονται σε 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.
Με πρωταρχικό σκοπό να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη του τουρισμού και να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών Περιφερειακών αεροδρομίων η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει ανώτατο όριο αεροναυτικών χρεώσεων σε προκαθορισμένα επίπεδα.
Η Σύμβαση Παραχώρησης δεν προβλέπει ουσιαστική αύξηση των αεροναυτικών τελών. Η συνολική μέγιστη χρέωση έχει οριοθετηθεί σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ενώ είναι μόνο δυνατό να αναπροσαρμοστεί ετησίως με τον εκάστοτε ισχύοντα δείκτη τιμών καταναλωτή από την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης μέχρι την ολοκλήρωση των άμεσων επενδύσεων.
Μετά την ολοκλήρωση των άμεσων επενδύσεων, δηλαδή όταν οι υποδομές θα έχουν βελτιωθεί ώστε να συμμορφώνονται με τα προκαθορισμένα πρότυπα, τα Αεροναυτικά Τέλη ανά επιβάτη θα μπορούν να αυξηθούν κατά 5,5 ευρώ κατά μέγιστο, φθάνοντας μέχρι τα 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ποσό δυνάμενο μόνο να αναπροσαρμοστεί ετησίως με το 90% του ισχύοντος δείκτη τιμών καταναλωτή.
Πηγή
KALITERA POU PATE SPITIASA DIOTI MIA MERA 8AER8I KAI I ORA TIS SWISSPORT NABALI LOUKAITO INE POUINE TOY KOLOU ETRIA IXE FETOS TO 2015 ZIMEIS KAI DEN TIN FTANANE IDIKAISTIS ZIMEIS PIRE KAI TIS FESOMENIS ETERIAS TIS SKY SERVI TIS ZIMEIS XALI MABRO NA8IMASTE MIA MERA 8ABARESI KANONI KAI I SWISSPORT IKANONI 8ABARESI I 8ATIN AGORASI KAMIA GERMANIKIA ETERIA TOKALO PANTOS KALA KANI KAI APOLI TO TRIS A8LIO PROSOPIKO TOU BGENOPOULOU DIOTI TOSA XRONIA EPIKRATOUSE STA ELLINIKA ARODROMIA ENA TSIRKO KANIBALI TO PROSOPIKO TIS SKY SERVIS BRIZANE KANANE OLA TARODROMIA ENA MPAXALO ENA TSIRKO TO TRIS A8LIO PROSOPIKO TOU BGENOPOULOU KLEBANE ANIGANE APOSKEBES SPOUSANE TIS APOSKEBES BRIZANE KATO APOTO AEROPLANO LEJILOGIO MIDES KAI TIS SWISSPORT TO PROSOPIKO DEN PAI PISO ALO MPAXALO ETERIA ETERIA TOU KOLOU I SWISSPORT AFTI 8AFAI TAMOUTRATIS SAN ETERIA ASE POU INE XALIA STIN EJIPIRETISI ASE POU PLIRONI MISTOUS PINAS SAN ETERIA XALIA SEOLA TAEROTIMATA I SWISSPORT 8ADITE STIN PORIA PIA 8AINE IKATALIJITIS ENA MEGALO LOUKAITO ALA AFTIS ERXETE ARGA ARGA TO LOUKAITOTIS ASE SEOLA TANISIA EPIKRATI STARODROMIA TOPROSOPIKOTIS ENA TSIRKO SEPOLA NISIA EPIKRATI TO XALI TIS SWISSPORT ME TO ASKETO PROSOPIKOTIS POU SIMPERIFERONTE SAN KANIBALI SPANE TIS APOSKEBES KAI AFTI TIS KLOTSANE TIS PETANE NOMIZOUNE OTI PETANE PETRES XALIA KAI I SWISSPORT IDIKA STIN ELADA KAI STANISIA XALIA SE KARPAT8O SE MITILINI RODO MIKONO IRAKLIO KABALA ENA MATSO XALIA ETERIA KAINA MATSO XALIA KAI STO PROSOPIKOTIS APORO POS AKOMA DEN RIJANE AROPLANO KATO METIS KAKOFORTOSI POU KANOUNE KAI BAZOUNE LA8OS KILA AFTO TOXALI EPIKRATI STA ERODROMIA METO PROSOPIKO TIS SWISSPORT OTI TO XALI TIS SKY SERVIS OTI TIS SWISSPORT KAI APORO POS KANOUNE SIBOLEA SOBARES ETERIES ME MIA ETERIA OPOS INE KAKIS EJIPIRETISIS I SWISSPORT APORO POS PETANE AKOMA TAROPLANA KAI DEN EPESE AKOMA KATO ESXOS SAN ETERIA KAI ESXOS SAN EJIPIRETISI I SWISSPORT GIAFTO KIOLAS OTI MPAXALO ITANE TOU BGENOPOULOU IETERIA ETSI INE KAI TOU KIRIOU ADREA GRILOY IETERIA MPAXALOLOI I SWISSPORT ETERIA GIA KLAMATA
ΑπάντησηΔιαγραφή