Υπάρχει ακόμη ελπίδα να σωθεί η Cyprus Airways, ωστόσο θα εφαρμοστεί στην ολότητά του το σχέδιο αναδιάρθρωσης που κατατέθηκε στην ΕΕ, τον Οκτώβριο του 2013, δήλωσε ενώπιον της Επιτροπής Ελέγχου της κυπριακής Βουλής ο νέος πρόεδρος του κρατικού αερομεταφορέα Μαρίνος Καλλής.
Ο ίδιος, κατέθεσε ενώπιων των βουλευτών τι περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας, προκειμένου σύντομα αυτό να ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τα όσα ελέχθησαν:
1. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να μειωθούν από τους 550 που αριθμούνται σήμερα στους 385. Δηλαδή, θα πρέπει να απολυθούν άλλοι 165 υπάλληλοι.
2. Να υπάρξει μείωση μισθών κατά 12%.
3. Να βρεθεί λύση με το Ταμείο Προνοίας των υπαλλήλων, που σήμερα είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής των Κ.Α. και για το οποίο εγγυητής είναι το ίδιο το κράτος.
Πέραν των προαναφερθέντων, όπως είπε ο κ. Καλλής, θα πρέπει να ληφθούν και άλλα δραστικά μέτρα. Όπως, για παράδειγμα, η πώληση των μετοχών της Swissport που κατέχουν οι Κ.Α. και που ανέρχονται σε ποσοστό 20%, καθώς και η πώληση όλων των περιουσιακών στοιχείων τα οποία δεν είναι μέρος των εργασιών αεροπλοΐας των Κ.Α. Ως τέτοια είναι το τμήμα catering (τροφοδοσίας) και το τμήμα φορτίων.
Σύμφωνα με τον κ. Καλλή, αν χρειαστεί, θα πωληθεί και το μοναδικό ιδιόκτητο αεροπλάνο των Κ.Α., θα γίνουν αλλαγές στο πτητικό πρόγραμμα ή στη συχνότητα που πραγματοποιούνται πτήσεις προς συγκεκριμένους προορισμούς, χωρίς να αποκλείεται και περαιτέρω μείωση προσωπικού. Όπως τόνισε εμφαντικά ο πρόεδρος των Κ.Α., επιβάλλεται να γίνει διαπραγμάτευση με όλους ανεξαιρέτως τους προμηθευτές, καθώς και με τη Hermes Airports για μείωση των τελών χρέωσης.
«Αν προχωρήσουμε με όλα αυτά, θα είμαστε σε θέση να πάμε στην ΕΕ και να κάνουμε μια έντιμη διαπραγμάτευση ξανά μαζί τους. Το τι κάναμε και πού καταλήξαμε, με στόχο να ζητήσουμε κάποιο χρόνο για να επιβιώσουμε μακροπρόθεσμα, να φέρουμε κάποιον επενδυτή ο οποίος μαζί μας ή και χωρίς εμάς να συνεχίσει αυτήν την εταιρεία», υπέδειξε ο κ. Καλλής.
Χωρίς να παραλείπει να αναφέρει στους βουλευτές ότι μειώνονται συνεχώς οι ζημιές των Κ.Α. και ότι η εταιρεία διαθέτει ρευστότητα, η οποία, όμως, δεν είναι αρκετή για να την κρατήσει για πολύ καιρό στη ζωή. Σημειώνοντας παράλληλα πως μειώνονται κάθετα οι πωλήσεις των εισιτηρίων της εταιρείας λόγω της αρνητικής δημοσιότητας.
Σε σχέση με το μέλλον του κυπριακού αερομεταφορέα, ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας, Πόλυς Πολυβίου, ανέφερε πως οι δικηγόροι στις Βρυξέλλες τού ανέφεραν πως το σχέδιο που υποβλήθηκε στην ΕΕ έχει πολύ λίγες πιθανότητες επιτυχίας.
Σε σχέση με το μέλλον του κυπριακού αερομεταφορέα, ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας, Πόλυς Πολυβίου, ανέφερε πως οι δικηγόροι στις Βρυξέλλες τού ανέφεραν πως το σχέδιο που υποβλήθηκε στην ΕΕ έχει πολύ λίγες πιθανότητες επιτυχίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου