Την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έως το 2046 και την πώληση ποσοστού 30% του «Ελ. Βενιζέλος» δρομολογεί το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με δημοσίευμα του in.gr το οποίο αναζητεί εκτιμητή για την αποτίμηση της αξίας της επέκτασης της σύμβασης κατά 20 έτη.
Η κίνηση έρχεται σε μία προσπάθεια για αναθέρμανση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, έπειτα από τον διαγωνισμό για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, που σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών θα φέρει έσοδα 11 δισ. ευρώ για το Δημόσιο. Μάλιστα, εν όψει της νέας κατάστασης, το υπουργείο προσέλαβε την PwC ως τεχνικό σύμβουλο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Σύμφωνα με διακήρυξη, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ στην αγγλική γλώσσα, το Ταμείο αναζητεί μία εξειδικευμένη εταιρία που θα προχωρήσει στην πραγματοποίηση μίας ανεξάρτητης εκτίμησης της αξίας που θα έχει η εικοσαετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Ο σύμβουλος θα έχει στη διάθεσή του δύο εβδομάδες, ενώ ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ορίζεται στις 190.000 ευρώ. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν εταιρίες με αποδεδειγμένη εμπειρία στον κλάδο και δεν θα παρουσιάζουν σύγκρουση συμφερόντων. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής είναι η 8η Δεκεμβρίου 2014.
Η χαμένη ευκαιρία του 2011
Η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου λήγει το 2026, όμως προβλέπει το δικαίωμα επέκτασης της ισχύος της για έως και 20 χρόνια. Η προσπάθεια για πώληση του μεριδίου του Δημοσίου με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης είχε ξεκινήσει το 2010 και τον Σεπτέμβριο του 2011 το υπουργείο Οικονομικών είχε συμφωνήσει με την Hochtief, η οποία αναζητούσε αγοραστές για τις συμμετοχές της σε αεροδρόμια, την 20ετή επέκτασή της έναντι 250 εκατ. ευρώ, με στόχο να βγουν στις αγορές για να πωλήσουν από κοινού τα μερίδιά τους.
Η κίνηση, όμως, ανεστάλη, καθώς το νεότευκτο τότε ΤΑΙΠΕΔ θεωρούσε ότι μπορεί να επιτύχει καλύτερο τίμημα και ακύρωσε τις όποιες διεργασίες για να βρεθεί στη συνέχεια στο πολιτικό «κενό» του 2012, όπως αναφέρει Το Βήμα.
Στο μεταξύ, η Hochtief, η οποία βρίσκεται στα ισπανικά χέρια της ACS, βγήκε στις αγορές και πούλησε τις συμμετοχές της στα αεροδρόμια στον επενδυτικό βραχίονα PSP των «ευγενών» ασφαλιστικών ταμείων του Καναδά. Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο στο μεταξύ βρισκόταν σε επαφή με την Hochtief και θεωρούσε ότι είχε εξασφαλίσει την υποστήριξή της για μία από κοινού κάθοδο στις αγορές, έμαθε κυριολεκτικά τα νέα από τις εφημερίδες.
Πλέον, η απόπειρα του Δημοσίου να πουλήσει είτε το 30% του ΤΑΙΠΕΔ είτε συνολικά το 55% που ελέγχει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ενδέχεται να πέσει στο κενό, καθώς η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει συναίνεση των μεγάλων μετόχων για πώληση σημαντικού ποσοστού και ομοφωνία όλων των μετόχων για την πώληση ιδιαίτερα μεγάλου πακέτου μετοχών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου