Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

10... τρομακτικές αλήθειες για τα αεροπορικά ταξίδια



Εάν πάσχετε από «πετοφοβία» ή «αεροπλανοφοβία», τότε μάλλον δεν θα πρέπει να διαβάσετε για τα… πιο τρομακτικά γεγονότα που συνδέονται με τα αεροπλάνα και τις πτήσεις. Αν πάλι δε φοβάστε μήπως επιβεβαιωθούν οι χειρότεροι φόβοι σας, τότε μάθετε τι θα μπορούσε να πάει στραβά.

Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Παρόλα αυτά είναι και αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη φοβία για τους περισσότερους. Αν είστε ήδη πάσχοντες, θα βρείτε τρομακτικά τα παρακάτω, αλλά να έχετε κατά νου ότι τελικά δε θα επηρεάσουν μια ασφαλή προσγείωση στον προορισμό σας.

Τα… 11 τρομακτικά λεπτά

Ό,τι και αν κάνετε, θα ήταν καλό, τα τρία λεπτά μετά την απογείωση και τα οκτώ πριν την προσγείωση να μην κοιμάστε και να βρίσκεστε σε εγρήγορση. Έχει αποδειχθεί ότι σε αυτά τα 11 λεπτά συμβαίνουν το 80% των αεροπορικών δυστυχημάτων και γι’ αυτό, το συγκεκριμένο διάστημα οι οδηγίες του πληρώματος είναι πιο αυστηρές.

Το ταξίδι με ένα μικρό παιδί στα γόνατα, μπορεί να αποβεί θανατηφόρο

Οι περισσότεροι δε θέλουν να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα για τη θέση ενός μωρού, αλλά το να το έχετε στα πόδια σας κατά τη διάρκεια της πτήσης, είναι περίπου σα να το έχετε στα γόνατά σας κατά τη διάρκεια της οδήγησης με το αυτοκίνητο. Υπάρχει μια εγκεκριμένη ασφαλής θέση για τα παιδιά και σίγουρα τα χέρια σας δεν είναι σε θέση να κρατήσουν το παιδί με ασφάλεια κατά τη διάρκεια ξαφνικών αναταράξεων. Τα παιδιά μπορεί να ξεφύγουν εύκολα από τα χέρια ενός γονέα και αυτά τα «αθώα» ατυχήματα μπορεί να αποβούν μοιραία για τα βρέφη. Προάγετε την ασφάλεια πληρώνοντας για μια εξτρά θέση.

Οι αναταράξεις μπορεί να χειροτερέψουν

Αν νιώθετε ότι μια πτήση έχει περισσότερες αναταράξεις απ’ ό,τι συνήθως, τότε δεν είναι η φαντασία σας. Οι επιστήμονες λένε ότι το ποσοστό των μέτριων ή ακραίων αναταράξεων που επικρατεί στις υπερατλαντικές πτήσεις, μπορεί να αυξηθεί από 10 μέχρι 40% μέχρι τα μέσα του αιώνα, εξαιτίας της αύξησης των επιπέδων του διοξειδίου του άνθρακα, οπότε δέστε καλά τις ζώνες σας.

Το αεροπλάνο είναι βρώμικο και άρα εστία μικροβίων

Τα αεροπλάνα πετούν σήμερα με τα αυστηρότερα χρονοδιαγράμματα και δεν υπάρχει πάντα χρόνος για τέλειο καθαρισμό πριν από μια πτήση. Και από τη στιγμή που οι ιοί της γρίπης μπορούν να επιβιώσουν για μέρες, τα αεροπλάνα μπορούν να γίνουν εστίες μικροβίων. Βεβαιωθείτε για την καθαριότητα στις θήκες των καθισμάτων, στους δίσκους και στις κουβέρτες και πάρτε μαζί σας ένα πακέτο αντιβακτηριακά μαντηλάκια για να είστε σίγουροι.

Οι πιλότοι αποκοιμούνται στο πιλοτήριο;

Έχει αποδειχθεί ότι ανάμεσα στο 43 και 54% των πιλότων στη Μεγάλη Βρετανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, παραδέχθηκαν ότι κοιμήθηκαν για κάποιο διάστημα κατά τη διάρκεια πτήσης επιβατικού αεροπλάνου. Ακόμη χειρότερα, το 1/3 από αυτούς διαπίστωσε μόλις ξύπνησε ότι κοιμόταν και ο συνοδηγός!

Κάποιοι πιλότοι μετά βίας βγάζουν τα προς το ζην

Περιμένουμε οι γιατροί, οι χειρουργοί και οι πιλότοι να πληρώνονται καλά ώστε να μην τους απασχολούν άλλα ζητήματα, εφόσον μάλιστα «κρατούν» τη ζωή μας στα χέρια τους. Δυστυχώς όμως πολλοί πιλότοι είναι κακοπληρωμένοι, ειδικά σε περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες. Έχετε κατά νου ότι οι περισσότεροι πιλότοι πληρώνονται για το χρόνο στον αέρα που δεν περιλαμβάνει το χρόνο που δαπανάται από και προς το αεροδρόμιο, εκτελώντας συχνά καθήκοντα πριν την πτήση ή περιμένοντας ώρες κατά τις καθυστερήσεις.

Οι αεροπορικές εταιρείες «τσιγκουνεύονται» τα καύσιμα

Τα μέτρα περικοπής του κόστους γίνονται όλο και πιο ακραία από τις αεροπορικές εταιρείες. Μάλιστα, σύμφωνα με μια «τρομακτική» έρευνα, ορισμένες φέρεται να πετούν με λιγότερα από τα συνιστώμενα επίπεδα καυσίμων σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα. Ειδικότερα έγινε γνωστό ότι η Ryanair συμβούλευσε τους πιλότους να πετούν πιο αργά, ώστε να εξοικονομούν καύσιμα.

Έχετε 90 δευτερόλεπτα να αποδράσετε από ένα φλεγόμενο αεροπλάνο

Καλύτερα να βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πού βρίσκονται οι έξοδοι κινδύνου κατά την πτήση σας. Όλα τα αεροσκάφη μπορούν να εκκενωθούν μέσα σε 90 δευτερόλεπτα, αφού τόσο είναι το χρονικό διάστημα που χρειάζεται μια φωτιά για να εξαπλωθεί κατά μήκος του αεροσκάφους. Για να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας σε μια τέτοια περίπτωση, φορέστε βαμβακερά ή μη συνθετικά ρούχα. Τα συνθετικά είναι εύφλεκτα και μπορεί να λιώσουν πάνω στο δέρμα σας.

Αν δεν κάθεστε πέντε σειρές μπροστά ή πίσω από μια έξοδο κινδύνου, τότε έχετε πρόβλημα

Αν συμβεί μια συντριβή, ας ελπίσουμε ότι κάθεστε εντός πέντε σειρών κοντά σε κάποια έξοδο. Οι στατιστικές αναλύσεις για τα αεροπορικά δυστυχήματα έχουν δείξει ότι οι επιβάτες που κάθονται μακρύτερα από πέντε σειρές από κάποια έξοδο, έχουν σημαντικά μειωμένες πιθανότητες επιτυχούς εκκένωσης ενός αεροπλάνου κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης. Ένας ακόμη τρόπος να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να γλιτώσετε από ένα αεροπορικό ατύχημα, είναι, αφού επιβιβαστείτε σε αυτό, να μετρήσετε τις σειρές ανάμεσα στο κάθισμά σας και την κοντινότερη έξοδο. Έτσι ακόμη και εάν η ορατότητα είναι μειωμένη, θα εξακολουθείτε να είστε σε θέση να βρείτε την έξοδο.

Οι αναταράξεις είναι «επίπονες»

Οι αναταράξεις είναι η νούμερο ένα αιτία πίσω από τα μη θανατηφόρα ατυχήματα σε μια πτήση. Οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι αποτέλεσμα αυτών των ατυχημάτων που συμβαίνουν επειδή κάποιοι επιβάτες δεν έχουν δέσει καλά τις ζώνες τους. Γι’ αυτό λοιπόν μη σηκώνεστε όταν το σήμα της ζώνης ασφαλείας είναι αναμμένο και όταν κάθεστε να έχετε πάντα δεμένη τη ζώνη σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου