Ορισμένοι τομείς της βιομηχανίας κινούνται ανοδικά, κάποιοι σταθερά και άλλοι πτωτικά. Στην πρώτη κατηγορία βρίσκεται η Airbus, η οποία κατέχει ηγετική θέση στα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου και μονού διαδρόμου.
Η Airbus ξεπέρασε τους εμπορικούς της στόχους για το 2013, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ παράδοσης 626 αεροσκαφών (493 - A320 Family aircraft, 108 - A330, 25 -A380) σε 93 πελάτες (εκ των οποίων 15 νέοι) καθώς και νέο ρεκόρ για τη βιομηχανία με 1.619 παραγγελίες (377 - A320ceo, 876 - A320neo, 77 - A330, 239 A350 - XWB, 50 - A380) ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2011 κατά 11 αεροσκάφη. Σε αυτό το έτος επέτυχε επίσης το υψηλότερο ύψος αξίας παραγγελιών που έφτασε τα 240 δις δολάρια σύμφωνα με την αξία τιμοκαταλόγου της εταιρίας.
Μέχρι το τέλος του έτους το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευών είχε ανέλθει, σε νέο υψηλό ρεκόρ για τη βιομηχανία, 5.559 αεροσκαφών, αξίας 809 δις δολαρίων ή οκτώ ετών παραγωγής.
Η παράδοση αεροσκαφών το 2013 ήταν ανοδική για 12η συνεχή χρονιά, ξεπερνώντας τον αρχικό στόχο καθώς και το προηγούμενο ρεκόρ του 2012 των 588 αεροσκαφών κατά 38 αεροσκάφη.
Στο τέλος του 2013, η Airbus κατείχε μερίδιο αγοράς της τάξης του 51% (σε αεροσκάφη με περισσότερες από 100 θέσεις. Η τάση των πελατών για παραγγελίες μεγαλυτέρων αεροσκαφών σε όλες τις κατηγορίες (321, A330-300, A350-1000 και A380) έχει επηρεάσει θετικά τα έσοδα, ενισχύοντας την ηγετική θέση της Airbus και στις δύο αγορές αεροσκαφών ευρείας ατράκτου και μονού διαδρόμου.
Κατά τη διάρκεια του έτους, το αεροσκάφος A320neo ξεπέρασε τις 2.600 παραγγελίες, ενώ παράλληλα η καλή πορεία πωλήσεων του εν λόγω αεροσκάφους συνεχίστηκαν με περισσότερες από 1.000 πωλήσεις από τότε που λανσαρίστηκε το NEO. Το αεροσκάφος A350 XWB παρουσίασε σημαντικά εμπορικά ανοίγματα κυρίως με την πρώτη παραγγελία από την Ιαπωνία, ενώ το A380 συνέχισε να κυριαρχεί την αγορά πολύ μεγάλων αεροσκαφών με 50 νέες παραγγελίες.
Σηματοδοτώντας την επιτυχή αναδιάρθρωση της σε μια πιο ευέλικτη εταιρία, το 2013 είναι επίσης αξιομνημόνευτο για την πρώτη πτήση του αεροσκάφους A350 XWB. Οι δοκιμαστικές πτήσεις προχωρούν καλά έχοντας συμπληρώσει 800 ώρες πτήσεις από δύο αεροσκάφη. Στόχος είναι να πιστοποιηθεί το 3ο τρίμηνο του έτους και να εισέλθει σε υπηρεσία στο 4ο τρίμηνο 2014.
Με το λανσάρισμα των σειρών του A330 για μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων και περιφερειακών και εθνικών παραλλαγών, η συνολική παραγωγή του A330 έφθασε σε νέο υψηλό ρεκόρ 10% μηνιαίως, ενώ η αντίστοιχη του μονού διαδρόμου παρέμεινε σταθερή με ποσοστό 42%.
Το 2013, η Airbus Military παρέδωσε 31 αεροσκάφη εκ των οποίων 7 A330 MRTT και 2 A400M για τις ανάγκες της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, επαναβεβαιώνοντας ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πάλι σε τροχιά.
Καταλήγοντας και επειδή μιλάμε για ανεργία, η Airbus προσέλαβε περίπου 3.000 άτομα το 2013.
Και για να ξέρετε τον τιμοκατάλογο, αν τύχει και πιάσετε το τζόκερ, ιδού:
2014 - Τιμές σε εκατομμύρια δολάρια
A318 71,9
A319 85,8
A320 93,9
A321 110,1
A319neo 94,4
A320neo 102,8
A321neo 120,5
A330-200 221,7
A330-200 Freighter 224,8
A330-300 245,6
A350-800 260,9
A350-900 295,2
A350-1000 340,7
A380 414,4
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου