Τα οφέλη από τη συγχώνευση με την Olympic Air παρουσιάζει η Aegean στο πληροφοριακό δελτίο που έχει εκδώσει σχετικά με τους όρους και τις επιμέρους λεπτομέρειες της συναλλαγής των δύο αερομεταφορέων.
Συγκεκριμένα, η εισηγμένη αεροπορική σημειώνει ότι ο νέος όμιλος θα έχει τη δυνατότητα να ανταγωνίζεται αποτελεσματικά στον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη, έχοντας εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του.
Συνέργειες
Οι συνέργειες που θα προκύψουν από την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean θα είναι σε διοικητικό, εμπορικό και τεχνικό επίπεδο και υπολογίζονται στο 3% με 4% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.
Παράλληλα, αναμένεται «ενίσχυση της αγοραστικής δύναμη και κατά συνέπεια εξοικονομήσεις σε βασικές κατηγορίες, τόσο σταθερών όσο και μεταβλητών εξόδων, οφέλη από κατάργηση της χρήσης παράλληλων συστημάτων για τις δύο εταιρείες, εξοικονόμηση κόστους εγκαταστάσεων και κοινών προμηθειών», όπως επισημαίνεται στο πληροφοριακό δελτίο.
Το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει σταδιακή ενοποίηση των διοικητικών, εμπορικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών. Κάθε εταιρεία θα διατηρήσει διακριτό πτητικό προσωπικό και αεροπλάνα, ενώ θα χρησιμοποιούνται ξεχωριστά και τα δύο σήματα Aegean και Olympic Air.
Παράλληλα, οι συνέργειες δικτύου θα αναπτυχθούν από:
- Την ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού/εξωτερικού και την καλύτερη αξιοποίηση του δικτύου εσωτερικού, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου και την ενίσχυση της πληρότητας των πτήσεων.
- Τη συμπληρωματικότητα των στόλων (Jet και Turboprop αεροσκάφη) με την κατάλληλη χρήση και συνδυασμό ανάλογα με τη ζήτηση, τον προορισμό και την εποχή, παρέχοντας τη δυνατότητα για βελτιστοποίηση του δικτύου και της προσφερόμενης χωρητικότητας.
Τι φέρνει η ενοποίηση στα αποτελέσματα του 2013
Σύμφωνα με το πληροφοριακό, για την χρήση του 2013, η εξαγορά δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερη επίπτωση στα μεγέθη της Aegean, καθώς οι ταμειακές λειτουργικές ροές αναμένεται να υπερκαλύψουν τις ανάγκες χρηματοδότησης του τιμήματος (με την πρώτη είδηση να έχει ήδη καταβληθεί), χωρίς επίπτωση στον δανεισμό και την καθαρή θέση της εισηγμένης.
Η Olympic Air ενοποιήθηκε με την μέθοδο της ολικής ενοποίησης από την ημερομηνία εξαγοράς (23/10/2013). Αυτό θα έχει ως συνέπεια, βάσει του οικονομικού έργου από τον στόλο 14 αεροσκαφών τύπου Bombardier, την εισφορά περίπου 10‐15% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του νέου πλέον ομίλου σε ετήσια βάση και περίπου 3% το 2013.
Τα ίδια κεφάλαια της Olympic Air την 31/12/2012 ανέρχονταν σε 23,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια της Aegean στις 30/6/2013 ανέρχονταν σε 170,6 εκατ.
Παράλληλα, η επίπτωση της εξαγοράς στον τραπεζικό δανεισμό του νέου ομίλου αναμένεται να είναι μηδενική καθώς η Olympic Air δεν αναμένεται να έχει δανεισμό στο τέλος του έτους, πέραν των υποχρεώσεων από τη μίσθωση 10 αεροσκαφών Q400.
Σύμφωνα με το δελτίο, η ενοποίηση των αποτελεσμάτων της Olympic του διαστήματος 23/10-31/12 θα είναι αρνητική, αλλά δεν θα επιφέρει σημαντική επίπτωση σε ενοποιημένο επίπεδο, καθώς δεν θα έχουν προκύψει οι αναμενόμενες συνέργειες το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι η Olympic είχε ζημιές μετά φόρων ύψους 8,6 εκατ. ευρώ το 2012.
Το τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται σε 72.000.060 ευρώ, ήτοι περίπου 44,6512 ευρώ ανά μετοχή. Αντιστοιχεί στο 42% των ιδίων κεφαλαίων της Aegean, το οποίο, κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης μεταβίβασης μετοχών) ανέρχεται σε 170.631,16 χιλιάδες ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου