Ανακατατάξεις αναμένονται στην εγχώρια αεροπορική αγορά μετά το πράσινο φως της Κομισιόν για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines. Την εξέλιξη υποδέχθηκαν και οι δύο εταιρείες με ιδιαίτερη ανακούφιση, καθώς ο τελευταίος χρόνος φαίνεται ότι είχε επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην προετοιμασία ενόψει της εξαγοράς, η οποία ωστόσο μέχρι τελευταία στιγμή δεν είχε εξασφαλισμένη την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Οι εταιρείες
Στελέχη και των δύο εταιρειών είχαν καταστήσει σαφές, από τη σύναψη της κατ’ αρχήν μεταξύ τους συμφωνίας για εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines έναντι 72 εκατ. ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο, ότι σε περίπτωση μη έγκρισης από τις ευρωπαϊκές αρχές, η βιωσιμότητά τους θα ήταν αμφίβολη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean Airlines θα συνεχίσει να επενδύει στο δίκτυο εξωτερικού, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας παράλληλα συνεχείς διαβεβαιώσεις, μέσω στελεχών της, ότι θα εξασφαλίσει την αεροπορική κάλυψη σε κάθε γωνιά της χώρας. «Μεγαλώνουμε και καλούμαστε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια και να διασφαλίσουμε ποιοτική πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας. Οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας» δήλωσε μετά την ανακοίνωση της έγκρισης της εξαγοράς ο πρόεδρος της Aegean Airlines Θ. Βασιλάκης.
Ιδιαίτερη έμφαση φαίνεται ότι δίνει η εταιρεία στην ανάπτυξη του τουρισμού, που εξασφαλίζει την ευημερία και της ίδιας της εταιρείας, προσανατολισμό τον οποίο θα διατηρήσει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic Air, παρά το γεγονός ότι η νέα θυγατρική παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα στο δίκτυο εσωτερικού. Οι επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η Aegean το 2013 οδήγησαν σε αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού (από/προς) κατά 23% την υψηλή περίοδο μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου. Το 9μηνο του έτους μάλιστα η συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού σημείωσε αύξηση 17% καθώς διαμορφώθηκε στα 3,160 εκατ. επιβάτες έναντι 2,701 εκατ. επιβάτες το αντίστοιχο διάστημα του 2013, διακινώντας συνολικά 458.766 περισσότερους επιβάτες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά το παραπάνω διάστημα η επιβατική κίνηση εξωτερικού από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας καταγράφηκε ενισχυμένη κατά 9% με 1,766 εκατ. επιβάτες. Η σημαντικότερη αύξηση κίνησης εξωτερικού παρατηρήθηκε κατά το 9μηνο του 2013 από και προς το αεροδρόμιο της Ρόδου (44%) το οποίο εντάσσεται στις κύριες βάσεις της εταιρείας όπου διατηρεί 3-4 αεροσκάφη. Σημαντικά ενισχυμένη, κατά 30% ήταν η κίνηση και από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ενώ 16% περισσότεροι επιβάτες διακινήθηκαν και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean προγραμματίζει την ενσωμάτωση της τιμολογιακής της πολιτικής και στους ναύλους της Olympic, διαδικασία η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο μήνες. Στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι οι τιμές που προσφέρει η Aegean στο εσωτερικό της χώρας έχουν μειωθεί κατά περίπου 30% την τελευταία τριετία, παρά τη μείωση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού κατά 30% και τον περιορισμό του τζίρου κατά 50%. Δεσμεύεται μάλιστα η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, να επεκτείνει την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει και σε περιοχές όπου δεν πετούσε μέχρι σήμερα, ενώ οι συνέργειες που θα επιτευχθούν από την εξαγορά θα περιορίσουν το κόστος παραγωγής ανά μονάδα παρέχοντας μεγαλύτερες δυνατότητες προσφοράς ακόμα πιο ανταγωνιστικών τιμών, όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε περίπτωση αγοράς εισιτηρίου πολύ νωρίτερα από τον χρόνο ταξιδιού διατίθενται εισιτήρια με τιμές από 42 ευρώ από την Αθήνα (έναντι 59 ευρώ) και από 24 ευρώ προς Αθήνα (από 39 ευρώ) με την επιλογή εισιτηρίου Go Light (χωρίς αποσκευές με δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς μιας χειραποσκευής έως 8 κιλά).
Το επιχειρησιακό σχέδιο
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η Olympic Air θα καταστεί θυγατρική της Aegean Airlines στις 18 Οκτωβρίου, οπότε και θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών της στη μητρική πλέον Aegean, το ιπτάμενο προσωπικό της δεν θα επηρεαστεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του, ενώ οι διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν, από όπου αναμένονται και οι περισσότερες περικοπές. Η εξοικονόμηση πόρων για την Aegean Airlines, που θα προκύψει από τον περιορισμό του κόστους ανά μονάδα παραγωγής, εκτιμάται ότι σε βάθος 18 μηνών θα διαμορφωθεί στα 30-35 εκατ. ευρώ. Σήμερα οι δύο εταιρείες μαζί διαθέτουν 45 αεροσκάφη (30 η Aegean και 15 η Olympic Air), 2.090 άτομα προσωπικό (Aegean 1.480 και Olympic Air 610).
Πηγή: Καθημερινή / Αλ.Kασσίμη
Οι εταιρείες
Στελέχη και των δύο εταιρειών είχαν καταστήσει σαφές, από τη σύναψη της κατ’ αρχήν μεταξύ τους συμφωνίας για εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines έναντι 72 εκατ. ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο, ότι σε περίπτωση μη έγκρισης από τις ευρωπαϊκές αρχές, η βιωσιμότητά τους θα ήταν αμφίβολη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean Airlines θα συνεχίσει να επενδύει στο δίκτυο εξωτερικού, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας παράλληλα συνεχείς διαβεβαιώσεις, μέσω στελεχών της, ότι θα εξασφαλίσει την αεροπορική κάλυψη σε κάθε γωνιά της χώρας. «Μεγαλώνουμε και καλούμαστε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια και να διασφαλίσουμε ποιοτική πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας. Οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας» δήλωσε μετά την ανακοίνωση της έγκρισης της εξαγοράς ο πρόεδρος της Aegean Airlines Θ. Βασιλάκης.
Ιδιαίτερη έμφαση φαίνεται ότι δίνει η εταιρεία στην ανάπτυξη του τουρισμού, που εξασφαλίζει την ευημερία και της ίδιας της εταιρείας, προσανατολισμό τον οποίο θα διατηρήσει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic Air, παρά το γεγονός ότι η νέα θυγατρική παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα στο δίκτυο εσωτερικού. Οι επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η Aegean το 2013 οδήγησαν σε αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού (από/προς) κατά 23% την υψηλή περίοδο μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου. Το 9μηνο του έτους μάλιστα η συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού σημείωσε αύξηση 17% καθώς διαμορφώθηκε στα 3,160 εκατ. επιβάτες έναντι 2,701 εκατ. επιβάτες το αντίστοιχο διάστημα του 2013, διακινώντας συνολικά 458.766 περισσότερους επιβάτες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά το παραπάνω διάστημα η επιβατική κίνηση εξωτερικού από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας καταγράφηκε ενισχυμένη κατά 9% με 1,766 εκατ. επιβάτες. Η σημαντικότερη αύξηση κίνησης εξωτερικού παρατηρήθηκε κατά το 9μηνο του 2013 από και προς το αεροδρόμιο της Ρόδου (44%) το οποίο εντάσσεται στις κύριες βάσεις της εταιρείας όπου διατηρεί 3-4 αεροσκάφη. Σημαντικά ενισχυμένη, κατά 30% ήταν η κίνηση και από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ενώ 16% περισσότεροι επιβάτες διακινήθηκαν και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean προγραμματίζει την ενσωμάτωση της τιμολογιακής της πολιτικής και στους ναύλους της Olympic, διαδικασία η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο μήνες. Στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι οι τιμές που προσφέρει η Aegean στο εσωτερικό της χώρας έχουν μειωθεί κατά περίπου 30% την τελευταία τριετία, παρά τη μείωση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού κατά 30% και τον περιορισμό του τζίρου κατά 50%. Δεσμεύεται μάλιστα η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, να επεκτείνει την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει και σε περιοχές όπου δεν πετούσε μέχρι σήμερα, ενώ οι συνέργειες που θα επιτευχθούν από την εξαγορά θα περιορίσουν το κόστος παραγωγής ανά μονάδα παρέχοντας μεγαλύτερες δυνατότητες προσφοράς ακόμα πιο ανταγωνιστικών τιμών, όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε περίπτωση αγοράς εισιτηρίου πολύ νωρίτερα από τον χρόνο ταξιδιού διατίθενται εισιτήρια με τιμές από 42 ευρώ από την Αθήνα (έναντι 59 ευρώ) και από 24 ευρώ προς Αθήνα (από 39 ευρώ) με την επιλογή εισιτηρίου Go Light (χωρίς αποσκευές με δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς μιας χειραποσκευής έως 8 κιλά).
Το επιχειρησιακό σχέδιο
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η Olympic Air θα καταστεί θυγατρική της Aegean Airlines στις 18 Οκτωβρίου, οπότε και θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών της στη μητρική πλέον Aegean, το ιπτάμενο προσωπικό της δεν θα επηρεαστεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του, ενώ οι διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν, από όπου αναμένονται και οι περισσότερες περικοπές. Η εξοικονόμηση πόρων για την Aegean Airlines, που θα προκύψει από τον περιορισμό του κόστους ανά μονάδα παραγωγής, εκτιμάται ότι σε βάθος 18 μηνών θα διαμορφωθεί στα 30-35 εκατ. ευρώ. Σήμερα οι δύο εταιρείες μαζί διαθέτουν 45 αεροσκάφη (30 η Aegean και 15 η Olympic Air), 2.090 άτομα προσωπικό (Aegean 1.480 και Olympic Air 610).
Πηγή: Καθημερινή / Αλ.Kασσίμη
Erxonte apolyseis magkes
ΑπάντησηΔιαγραφήta g@#%&&*& ola,mpravo kyrie xatzidaki
ΑπάντησηΔιαγραφή