Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Ryanair vs “Ελ. Βενιζέλος” και Aegean Airlines


Την πρότασή της για τη... διάσωση του ελληνικού τουρισμού κατέθεσε, εκ νέου, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair. Μέσα σε διάστημα 3 μηνών, η Ryanair παρέθεσε συνέντευξη τύπου στην Αθήνα, εξαπολύοντας νέα βέλη κατά του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, αλλά και της Aegean Airlines.

Για το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”, η Kate Sherry, Deputy Director of Route Development της Ryanair υποστήριξε ότι είναι ακριβό, απομακρύνοντας αεροπορικές εταιρείες, άρα και επιβάτες – τουρίστες από την Αθήνα, ενώ για την Aegean Airlines υπογράμμισε ότι το μονοπώλιο που αποκτά στα εσωτερικά δρομολόγια, έπειτα από την εξαγορά της Olympic Air, θα οδηγήσει σε αυξήσεις των εισιτηρίων.

Η Kate Sherry υποσχέθηκε ότι, υπό τρεις προϋποθέσεις, η Ryanair μπορεί να προσελκύσει 10 εκατ. επιβάτες (4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στην Θεσ/νίκη και 4 στα περιφερειακά αεροδρόμια) σε βάθος πενταετίας, δημιουργώντας βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

“Η Ryanair καλεί το νέο υπουργό Μεταφορών να αποδεχτεί το αναπτυξιακό της πλάνο, συμβάλλοντας με 10.000 νέες θέσεις εργασίας, σε αντάλλαγμα με μια συμφωνία για χαμηλό κόστος”, ανέφερε το στέλεχος της ιρλανδικής εταιρείας.

Το “Ελ. Βενιζέλος” είναι ακριβό, -30% οι επιβάτες από το 2007

Σύμφωνα με την κα. Sherry, “η Αθήνα συνεχίζει να μην επωφελείται από την αύξηση της επιβατικής κίνησης της Ryanair, λόγω του φορέα εκμετάλλευσης του αερολιμένα, ο οποίος αρνείται να συνεργαστεί με την Ryanair, την στιγμή που η επιβατική κίνηση στην Αθήνα έχει μειωθεί κατά 22%, στη χαμηλότερη της δεκαετίας”.

Αν και παραδέχτηκε ότι υπάρχουν συνομιλίες με το “Ελ. Βενιζέλος”, το οποίο αντιπροτείνει σειρά κινήτρων, το στέλεχος της Ryanair υπογράμμισε ότι “τα κίνητρα που προσφέρει το αεροδρόμιο δεν είναι συμβατά με το μοντέλο της Ryanair, καθότι έχουν να κάνουν με ακριβά εισιτήρια, τα οποία δεν προσφέρει η ιρλανδική εταιρεία”.

Το “μονοπώλιο” της Aegean Airlines θα οδηγήσει σε υψηλότερα ναύλα

Οι Cyprus Airways και Olympic Air, σύμφωνα με την κα. Sherry, σταματάνε σημαντικά δρομολόγια εσωτερικού, με αποτέλεσμα περαιτέρω μείωση κατά 870.000 επιβάτες, αφήνοντας στην υψηλού κόστους Aegean Airlines το μονοπώλιο στα τρία πιο σημαντικά εσωτερικά δρομολόγια, οπου αναπόφευκτα θα αυξήσουν το κόστος πτήσης, άρα και τις τιμές, από και προς την Αθήνα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ryanair, ο μέσος ναύλος της Olympic Air φτάνει τα 300 ευρώ, όταν της ιρλανδικής εταιρείας είναι 42 ευρώ.

Παράλληλα, η κα Sherry επισήμανε ότι η Αθήνα γίνεται “ακριβή πόλη για να πετάξει κανείς”, σημειώνοντας ότι για να πετάξει κάποιος στην Αθήνα θέλει, κατά μέσο όρο, 70 ευρώ, όταν στη Μαδρίτη θέλει 42 ευρώ, στη Βαρκελώνη 30 ευρώ και στη Ρώμη 38 ευρώ.

Tα σχέδια της Ryanair στην Ελλάδα. Θέλει να φτιάξει βάσεις σε Αθήνα, Θεσ/νίκη

Aν γίνει δεκτή η πρόταση της Ryanair, η εταιρεία θα φτιάξει 2 μεγάλες βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας παράλληλα τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης, της Καβάλας και των Ιωαννίνων και εγκαινιάζοντας 70-80 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού.

Ωστόσο, για να γίνει αυτό θα πρέπει: α) να μειωθεί 5 ευρώ το κόστος ανά επιβάτη στο “Ελ. Βενιζέλος” για όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες, β) μηδενικά τέλη στα νέα δρομολόγια γ) διατήρηση των 12 ευρώ ανά επιβάτη στα υφιστάμενα δρομολόγια.

Συνοπτικά, η Ryanair έχει μεταφέρει πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες, από και προς την Αθήνα, σε λιγότερο από 3 χρόνια και εκτελεί 85 δρομολόγια από 10 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένων των δυο νέων στην Καλαμάτα και Ζάκυνθο) αυτό το καλοκαίρι, φέρνοντας πάνω από 1.4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Το χειμώνα θα διατηρήσει το Θεσσαλονίκη – Χανιά, ενώ σκέφτεται να εγκαινιάσει και άλλα 1-2 δρομολόγια εσωτερικού.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου