Aβέβαιο το μέλλον για την τεχνική βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η οποία απειλείται με οριστικό λουκέτο από την 1η Μαΐου.
Η MIG, η οποία αγόρασε τον όμιλο της Ολυμπιακής το 2009, αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία της Olympic Engineering, εγκαταλείποντας το μεγάλο υπόστεγο της τεχνικής βάσης.
Ωστόσο, η εγκατάλειψη της τεχνικής βάσης μόνο “βελούδινη” δεν είναι. H ΜΙG αιτείται 43,5 εκατ. ευρώ αποζημίωση από το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”, το οποίο χαρακτηρίζει υπερβολική την απαίτηση. Eάν δεν βρεθεί εξωδικαστικός συμβιβασμός, η υπόθεση θα οδηγηθεί σε διαιτησία.
Ποιo είναι το αύριο της τεχνικής βάσης; Το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό, αν και τα μηνύματα δεν είναι ευοίωνα.
Διαφωνία MIG – «Ελ. Βενιζέλος» για την αποτίμηση του χώρου
Ο επενδυτικός όμιλος της MIG, αν και είχε το δικαίωμα λειτουργίας της τεχνικής βάσης ως το 2026, αποφάσισε να την εκχωρήσει στο “Ελ. Βενιζέλος”. Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, ελήφθη απόρροια της συρρίκνωσης του πτητικού έργου της Olympic Air, η οποία αποδέσμευσε τα περισσότερα από τα μεγάλα αεροσκάφη που διέθετε (Airbus 320), αλλά και της ζημιογόνου πορείας της (η Olympic Engineering είχε ζημιές 8,6 εκατ. το 2012).
Η Olympic Engineering, η θυγατρική της MIG που χρησιμοποιούσε το υπόστεγο, προέβη σε καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης και μίσθωσης της τεχνικής βάσης.
Κατ' εφαρμογή της εν λόγω σύμβασης, η Olympic Engineering γνωστοποίησε στον αερολιμένα Αθηνών απαίτησή 43,5 εκατ. ως αποζημίωση καταγγελίας. Το ποσό υπολογίστηκε με βάση την εκτίμηση της εμπορικής αξίας του μισθωμένου χώρου της τεχνικής βάσης.
Από την πλευρά του, το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να δοθεί αποζημίωση στη MIG. Αυτό που αμφισβητεί είναι η εκτίμηση της εμπορικής αξίας που έκανε ο επενδυτικός όμιλος. Πόσο μάλλον, όταν η MIG εκτιμάται ότι αγόρασε το ενεργητικό της τεχνικής βάσης της κρατικής Ολυμπιακής έναντι 15 – 19 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στελέχη του αεροδρομίου, πριν την οριστική απόφαση της MIG για το κλείσιμο της Olympic Engineering, είχαν υπάρξει διαπραγματεύσεις για την παροχή κινήτρων, ωστόσο χωρίς αποτέλεσμα.
Μόλις παραληφθεί ο χώρος, το “Ελ. Βενιζέλος” θα κάνει τη δική του αποτίμηση. Βάση αυτής, θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση του συνόλου της έκτασης της τεχνικής βάσης.
Τα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά, καθώς μεγάλες τεχνικές βάσεις υπάρχουν σε Ισραήλ, Βουλγαρία, Ρουμανία, Αίγυπτο και φυσικά, σε Γερμανία, Ισπανία και Αγγλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου