Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχωρά σε ψήφιση νέας νομοθετικής πρότασης, η οποία καθιερώνει έναν ελάχιστο αριθμό 3 εταιρειών (από 2 που είναι σήμερα), που θα παρέχουν υπηρεσίες για τις αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια που εξυπηρετούν περισσότερους από 15 εκατ. επιβάτες ή διαχειρίζονται περισσότερους από 200 χιλ. τόνους φορτίου ετησίως.
Αναλυτικότερα, το "άνοιγμα" της αγοράς των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια προχωρά, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός μέσω της αύξησης του ελάχιστου αριθμού των παρόχων.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) προσέθεσε κάποια ελάχιστα πρότυπα ποιότητας και ρήτρες ασφάλειας για τις μεταφορές προσωπικού, προκειμένου να διασφαλίσει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών και να αποτρέψει το κοινωνικό ντάμπινγκ.
Το ΕΚ με 455 ψήφους υπέρ, 239 κατά και 18 αποχές έδωσε την έγκρισή του στην εν λόγω νομοθετική πρόταση.
Το Κοινοβούλιο εισήγαγε κάποια ελάχιστα πρότυπα ποιότητας υπηρεσιών, τα οποία πρέπει να γίνουν σεβαστά από τις υπηρεσίες εδάφους των ευρωπαϊκών αεροδρομίων που εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. επιβάτες.
«Αυτό θα συμπεριλάβει το μέγιστο χρόνο αναμονής για τον έλεγχο αποσκευών, το μέγιστο χρόνο για την παράδοση της πρώτης και της τελευταίας αποσκευής και τη διατήρηση ελάχιστων αποθεμάτων αποψυκτικού υγρού», εξήγησε ο εισηγητής Artur Zasada (ΕΛΚ, Πολωνία).
Μεγαλύτερος ανταγωνισμός, αλλά δίκαιες συνθήκες εργασίας
Σύμφωνα με την τροποποιημένη πρόταση, ένας ελάχιστος αριθμός 3 εταιρειών, από 2 που είναι σήμερα, θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες για τις αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια που εξυπηρετούν περισσότερους από 15 εκατ. επιβάτες ή/και διαχειρίζονται περισσότερους από 200.000 τόνους φορτίου το χρόνο.
Προβλέπεται, επίσης, αυστηρός διαχωρισμός των λογαριασμών για τα αεροδρόμια που παρέχουν τα ίδια υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης.
Οι ευρωβουλευτές προσέθεσαν συγκεκριμένες κοινωνικές διατάξεις, οι οποίες θα εφαρμόζονται και από τους υπεργολάβους. Σε περίπτωση που οι πάροχοι των υπηρεσιών αλλάξουν, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι το προσωπικό για τις υπηρεσίες ελέγχου των αεροδρομίων θα μεταφερθεί στο νέο πάροχο και ότι οι συλλογικές συμβάσεις θα γίνουν σεβαστές.
Το 2011, 21 ευρωπαϊκά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν πάνω από 15 εκατ. επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του Heathrow στο Λονδίνο, του Charles de Gaulle στο Παρίσι, του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, του Schiphol στο Άμστερνταμ, του Barajas στη Μαδρίτη, του αεροδρομίου του Μονάχου, του Fiumicino στη Ρώμη, του αεροδρομίου στη Βαρκελώνη, του Gatwick στο Λονδίνο, του Orly στο Παρίσι, του Palma de Mallorca, του αεροδρομίου στη Βιέννη, στο Ντίσελντορφ, του αεροδρομίου στο Μιλάνο, στη Στοκχόλμη, στο Μάντσεστερ, στις Βρυξέλλες, στο Δουβλίνο, στο Stansted του Λονδίνου, του Tegel στο Βερολίνο, ενώ περίπου 15 εκατ. επιβάτες εξυπηρέτησε και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα, καθώς και τα αεροδρόμια στο Ελσίνκι και τη Λισσαβόνα.
Επόμενα βήματα
Το ΕΚ θα ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο, προκειμένου να καταλήξουν σε μία συμβιβαστική συμφωνία για το νομοθετικό πακέτο που αφορά τα αεροδρόμια και περιλαμβάνει δύο ακόμη νομοθετικές προτάσεις, αναφορικά με τους κανόνες διάθεσης των χρονοθυρίδων απογείωσης και προσγείωσης, καθώς και για τους λειτουργικούς περιορισμούς που σχετίζονται με τα επίπεδα θορύβου.
Αυτές οι τροποποιημένες προτάσεις, που στοχεύουν στην αύξηση της αποδοτικότητας των αεροδρομίων, εγκρίθηκαν σε πρώτη ανάγνωση από το ΕΚ το Δεκέμβριο του 2012.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου