Οι μειωμένες πωλήσεις στο εσωτερικό οδηγούν σε μια προσπάθεια σύμπραξης των δυο εταιρειών για λόγους επιβίωσης, ενώ αναμένεται και η ανακοίνωση για πτήσεις κοινού κωδικού προς τη Λάρνακα, όπως τελευταίες ανεξακρίβωτες πληροφορίες αναφέρουν. Η συνεργασία που υπήρξε μεταξύ της Olympic Air και της Cyprus Airways, όπως διαφαίνεται, σταματά να υφίσταται.
Οι δυο εταιρείες, Aegean και Olympic, συνεργάζονται ήδη σε πτήσεις κοινού κωδικού σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού (Σόφια, Μάντσεστερ, Βελιγράδι, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι κ.ά.), ύστερα από την απόρριψη της επιχειρούμενης συγχώνευσής τους από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Μέσα στα πλαίσια της καλής συνεργασίας των δυο αεροπορικών εταιρειών, αποτελεί και το γεγονός ότι διατηρούν εμπορικές συμφωνίες στην πώληση εισιτηρίων (interlines).
Η οικονομική κρίση, η μείωση της επιβατικής κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχουν οδηγήσει στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων και των δυο εταιρειών. Οι προσπάθειες που κατέβαλαν μέχρι σήμερα για να ανακάμψουν, δυστυχώς δεν έχουν φέρει αποτελέσματα. Aegean και Olympic, προσπαθούν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, μέσω ανακατάταξης του στόλου και του προσωπικού τους.
Εάν όντως οι δύο εταιρείες προχωρήσουν σε μια νέα σύμπραξη, αυτό που θα αναμένουν έπειτα, θα είναι η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς στο παρελθόν είχε απορρίψει την προσπάθεια συγχώνευσής τους, με αιτιολογία ότι θα δημιουργηθεί μονοπώλιο στην ελληνική αεροπορική αγορά.
Το τελευταίο διάστημα όμως, η Cyprus Airways, ανακοίνωσε πως από το χειμώνα του 2012, θα διατηρεί αρκετά δρομολόγια εσωτερικού στη χώρα μας, γεγονός που θέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις θεμιτού ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών.
Στην περίπτωση που τελικά επιτευχθεί η συνεργασία των δύο εταιρειών, δεν προβλέπεται να υπάρξουν ριζικές αλλαγές σε αυτές. Η Olympic Air θα συνεχίσει τα δρομολόγια εσωτερικού και Βαλκανίων, ενώ η Aegean θα στραφεί κυρίως στους προορισμούς εξωτερικού.
Οι δυο εταιρείες, Aegean και Olympic, συνεργάζονται ήδη σε πτήσεις κοινού κωδικού σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού (Σόφια, Μάντσεστερ, Βελιγράδι, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι κ.ά.), ύστερα από την απόρριψη της επιχειρούμενης συγχώνευσής τους από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Μέσα στα πλαίσια της καλής συνεργασίας των δυο αεροπορικών εταιρειών, αποτελεί και το γεγονός ότι διατηρούν εμπορικές συμφωνίες στην πώληση εισιτηρίων (interlines).
Η οικονομική κρίση, η μείωση της επιβατικής κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχουν οδηγήσει στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων και των δυο εταιρειών. Οι προσπάθειες που κατέβαλαν μέχρι σήμερα για να ανακάμψουν, δυστυχώς δεν έχουν φέρει αποτελέσματα. Aegean και Olympic, προσπαθούν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, μέσω ανακατάταξης του στόλου και του προσωπικού τους.
Εάν όντως οι δύο εταιρείες προχωρήσουν σε μια νέα σύμπραξη, αυτό που θα αναμένουν έπειτα, θα είναι η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς στο παρελθόν είχε απορρίψει την προσπάθεια συγχώνευσής τους, με αιτιολογία ότι θα δημιουργηθεί μονοπώλιο στην ελληνική αεροπορική αγορά.
Το τελευταίο διάστημα όμως, η Cyprus Airways, ανακοίνωσε πως από το χειμώνα του 2012, θα διατηρεί αρκετά δρομολόγια εσωτερικού στη χώρα μας, γεγονός που θέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις θεμιτού ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών.
Στην περίπτωση που τελικά επιτευχθεί η συνεργασία των δύο εταιρειών, δεν προβλέπεται να υπάρξουν ριζικές αλλαγές σε αυτές. Η Olympic Air θα συνεχίσει τα δρομολόγια εσωτερικού και Βαλκανίων, ενώ η Aegean θα στραφεί κυρίως στους προορισμούς εξωτερικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου