Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Ενδιαφέρον του ομίλου Vinci για τα ελληνικά αεροδρόμια

Ο διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού κατασκευαστικού ομίλου Vinci, ανακοίνωσε το ενδιαφέρον του ομίλου για τα ελληνικά αεροδρόμια. Η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος της γαλλικής εταιρείας για τα ελληνικά αεροδρόμια θεωρείται σημαντική σε μια στιγμή που στα σχέδια της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σε δηλώσεις του στο Reuters ο Xavier Huillard σημείωσε ότι «ένας μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών χωρών θα πρέπει να επιταχύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων του» και κατέταξε μεταξύ των επικρατέστερων χωρών την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, δηλαδή τις τρεις ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα οικονομικά προβλήματα.

Η Vinci την επόμενη διετία αναμένει επενδυτικές ευκαιρίες για την εξαγορά αεροδρομίων, με βάση το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου θεωρεί ότι οι ευκαιρίες αυτές θα προκύψουν λόγω της αποχώρησης διάφορων σχημάτων από τον αεροπορικό κλάδο και τον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων.

Η δήλωση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα καθώς η Vinci είχε μετάσχει, πριν από ένα περίπου χρόνο, σε διαπραγματεύσεις με τη Hochtief για την εξαγορά όλων των αεροδρομίων στα οποία μετέχει η Hochtief Airports, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οι διαπραγματεύσεις αυτές, όμως, δεν είχαν αποτέλεσμα αφού η Hochtief υπαναχώρησε αναστέλλοντας τη διαδικασία. Αιτία το γεγονός ότι δεν ήταν εφικτός ο στόχος για έσοδα της τάξης του 1,6 δισ. ευρώ. Στις διαπραγματεύσεις για την περίπτωση του αεροδρομίου της Ελληνικής πρωτεύουσας εκτός της Vinci είχε μετάσχει και η κινεζική εταιρεία HNA.

Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος συμμετείχε, επίσης, στη δημόσια διαβούλευση για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης. Στην περίπτωση αυτή ο προκηρυχθείς διαγωνισμός κατέστη άγονος, αφού δεν υπήρξαν προσφορές από τις εταιρείες που μετείχαν στη διαβούλευση.

Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.

Σήμερα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Σύμφωνα με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΙΕΔ) έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Μάλιστα θεωρείται ότι η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.

Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που, διαφορετικά, θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

To Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησης, έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου