Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το πρώτο πεντάμηνο του 2012 σημειώθηκε σημαντική μείωση στον αριθμό των εξυπηρετούμενων επιβατών. Η κατάσταση αυτή δεν προβλέπεται να βελτιωθεί, τουλάχιστον όχι σύντομα, καθώς όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποφασίζουν να μειώσουν ή, ακόμα χειρότερα, να διακόψουν εντελώς τα δρομολόγιά τους από και προς τη χώρα μας.
Η επιβατική κίνηση κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, μειώθηκε 11,7%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 615.000 επιβάτες λιγότερο (!) σε σχέση με πέρυσι. Το σημαντικό όμως είναι ότι αυτή η μείωση σημειώθηκε κυρίως στη διεθνή επιβατική κίνηση, η οποία μέχρι τώρα διατηρούνταν σε υψηλά επίπεδα παρά τις δύσκολες εποχές. Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση εξωτερικού μειώθηκε κατά 14%, ενώ η κίνηση εσωτερικού 7,5%.
Οι πρώτοι πέντε μήνες του 2012, ήταν χειρότεροι από αυτούς του 2011, όσον αφορά τα ποσοστά μείωσης των επιβατών, με τον Μάιο να κρατά τα σκήπτρα σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση, της τάξεως του 15,8%. Η πολιτική αστάθεια της χώρας και η οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα και όχι μόνο, είναι οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν στη δραματική αυτή πτώση του ενδιαφέροντος των ξένων ταξιδιωτών για ταξίδια αναψυχής.
Επιπροσθέτως, ο αριθμός πτήσεων που εξυπηρέτησε ο ΔΑΑ κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, μειώθηκε στις 59,5 χιλιάδες πτήσεις, από 67,2 χιλιάδες που ήταν πέρυσι, δηλαδή 11,5%. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ελληνικές, αλλά κυρίως οι ξένες αεροπορικές εταιρείες, μείωσαν τα δρομολόγιά τους από και προς την Αθήνα, όπως για παράδειγμα η Delta Airlines, η οποία σκοπεύει να διακόψει κατά τους χειμερινούς μήνες το απευθείας δρομολόγιο Αθήνα- Νέα Υόρκη, όχι επειδή δεν υπάρχει η επιθυμητή ζήτηση, αλλά εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές που εξυπηρετούν το δρομολόγιο αυτό με ενδιάμεση στάση. Η Singapore Airlines από την άλλη, θα διακόψει εντελώς την αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα, καθώς το δρομολόγιο αυτό δεν παρουσιάζει αυξημένη επιβατική κίνηση. Επιπλέον, η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία ΤΑΡ, θα διακόψει και εκείνη το δρομολόγιο Αθήνα- Λισαβόνα από τον Οκτώβριο του 2012, ενώ ανάλογες κινήσεις αναμένονται και από τις αεροπορικές Thai Airways και Gulf Air
.
Ένα άλλο σοβαρό θέμα είναι και οι υψηλές χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος, που φαίνεται να απασχολούν όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Βέβαια, οι χρεώσεις δεν αποτελούν μοναδικό κριτήριο για την διατήρηση των δρομολογίων μιας αεροπορικής εταιρείας. Όσο υπάρχει ζήτηση από πλευράς ταξιδιωτών η εταιρεία είναι σε θέση να διατηρήσει τα δρομολόγιά της. Όταν όμως η ζήτηση μειωθεί δραματικά, τότε σε συνδυασμό με τις υψηλές χρεώσεις του Αεροδρομίου, η λύση μοιάζει να είναι μονόδρομος.
Οι κινήσεις διορθωτικού χαρακτήρα από την πλευρά της διοίκησης του ΔΑΑ, παράλληλα με την παροχή κινήτρων για τις αεροπορικές εταιρείες, είναι ζωτικής σημασίας. Αναλόγως με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας που θα επικρατήσει τους επόμενους μήνες, θα ληφθούν και οι απαραίτητες αποφάσεις. Το ζήτημα της επέκτασης της χρονικής διάρκειας της σύμβασης του Αεροδρομίου και η εξαγγελθείσα πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης για πώληση του υπόλοιπου ποσοστού του Αερολιμένα που κατέχει, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην τελική έκβαση του θέματος του ΔΑΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου