Μοναδικές λύσεις, προκειμένου να συνεχίσουν την ομαλή λειτουργία τους η Aegean και η Olympic, αποτελούν οι περικοπές ή οι μειώσεις δρομολογίων και οι προσφορές εισιτηρίων.
Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της χώρας μας, Aegean Airlines και Olympic Air, διανύουν μία από τις πιο δύσκολες περιόδους τους, καθώς βλέπουν τις ζημιές τους να αυξάνονται και τα λειτουργικά τους έξοδα να ακολουθούν ανοδική πορεία, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αστάθεια της οικονομικής και πολιτικής κατάστασης της Ελλάδας, που συμβάλλει στην ύφεση της αγοράς.
Το πρώτο εξάμηνο του 2012 ο κύκλος εργασιών της Αegean ανήλθε σε 269,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9%. Το καθαρό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου μετά από φόρους, διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 38,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά επιβαρυμένο σε σχέση με ζημιές ύψους 19,8 εκατ. ευρώ, για το 2011. Θετικό είναι όμως το γεγονός πως τα ταμειακά διαθέσιμα της Aegean ανήλθαν σε 181 εκατ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean, ανέφερε σχετικά: «Οι προσπάθειες για την διαχείριση του κόστους ωριμάζουν σταδιακά και αναμένεται να αποδώσουν αποτελέσματα το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους. Η αδυναμία και οι αβεβαιότητες της ελληνικής οικονομίας απαιτούν περαιτέρω σημαντικές προσαρμογές, ευελιξία και εξωστρέφεια.»
Οι πωλήσεις της Olympic Air, μειώθηκαν κατά 16,4 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Οι αλλαγές στο πτητικό πρόγραμμα και των δύο αεροπορικών εταιρειών, αποτελούν ένα πολύ πιθανό σενάριο. Ήδη πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες όπως οι Delta Airlines, TAP, Thai Airways, έχουν μειώσει ή και διακόψει εντελώς τα δρομολόγιά τους, από και προς τη χώρα μας, και δεν αποκλείεται, οι δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα. Επιπλέον, προσπαθώντας να αυξήσουν την επιβατική τους κίνηση και τον κύκλο εργασιών τους, Aegean και Olympic, βγάζουν συνέχεια προσφορές και μειώνουν τις τιμές των εισιτηρίων τους.
Ένα φλέγον ζήτημα είναι και αυτό των τελών αεροδρομίων. Κύκλοι και των δύο εταιρειών έχουν πολλάκις επισημάνει την αναγκαιότητα μείωσης των χρεώσεων στο αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», θέμα ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών. Επίσης, οι τυχόν αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, δημιουργεί έντονες ανησυχίες στην αεροπορική αγορά, καθώς εάν συμβεί κάτι τέτοιο, τα τέλη χρήσης αυτών των αεροδρομίων θα αυξηθούν σημαντικά.
Η απουσία εθνικής στρατηγικής και η έλλειψη πρωτοβουλιών από την πολιτική ηγεσία, διογκώνει το αίσθημα ανασφάλειας των δύο αεροπορικών εταιρειών για τη μελλοντική τους πορεία.
Στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2008, η Aegean Airlines και η Olympic Air, συζητούσαν το ενδεχόμενο συνεργασίας τους, αλλά τελικά δεν επετεύχθη η συμφωνία. Δύο χρόνια αργότερα, καθώς η οικονομική κρίση γινόταν περισσότερο αισθητή, οι δύο αεροπορικές ξεκίνησαν πάλι τις διαπραγματεύσεις για πιθανή συνεργασία, όμως η Ε.Ε. δεν ενέκρινε τη συνεργασία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι Aegean και Olympic δεν θα αναζητήσουν νέους τρόπους συνεργασίας.
Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της χώρας μας, Aegean Airlines και Olympic Air, διανύουν μία από τις πιο δύσκολες περιόδους τους, καθώς βλέπουν τις ζημιές τους να αυξάνονται και τα λειτουργικά τους έξοδα να ακολουθούν ανοδική πορεία, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αστάθεια της οικονομικής και πολιτικής κατάστασης της Ελλάδας, που συμβάλλει στην ύφεση της αγοράς.
Το πρώτο εξάμηνο του 2012 ο κύκλος εργασιών της Αegean ανήλθε σε 269,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9%. Το καθαρό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου μετά από φόρους, διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 38,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά επιβαρυμένο σε σχέση με ζημιές ύψους 19,8 εκατ. ευρώ, για το 2011. Θετικό είναι όμως το γεγονός πως τα ταμειακά διαθέσιμα της Aegean ανήλθαν σε 181 εκατ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean, ανέφερε σχετικά: «Οι προσπάθειες για την διαχείριση του κόστους ωριμάζουν σταδιακά και αναμένεται να αποδώσουν αποτελέσματα το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους. Η αδυναμία και οι αβεβαιότητες της ελληνικής οικονομίας απαιτούν περαιτέρω σημαντικές προσαρμογές, ευελιξία και εξωστρέφεια.»
Οι πωλήσεις της Olympic Air, μειώθηκαν κατά 16,4 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Οι αλλαγές στο πτητικό πρόγραμμα και των δύο αεροπορικών εταιρειών, αποτελούν ένα πολύ πιθανό σενάριο. Ήδη πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες όπως οι Delta Airlines, TAP, Thai Airways, έχουν μειώσει ή και διακόψει εντελώς τα δρομολόγιά τους, από και προς τη χώρα μας, και δεν αποκλείεται, οι δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα. Επιπλέον, προσπαθώντας να αυξήσουν την επιβατική τους κίνηση και τον κύκλο εργασιών τους, Aegean και Olympic, βγάζουν συνέχεια προσφορές και μειώνουν τις τιμές των εισιτηρίων τους.
Ένα φλέγον ζήτημα είναι και αυτό των τελών αεροδρομίων. Κύκλοι και των δύο εταιρειών έχουν πολλάκις επισημάνει την αναγκαιότητα μείωσης των χρεώσεων στο αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», θέμα ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών. Επίσης, οι τυχόν αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, δημιουργεί έντονες ανησυχίες στην αεροπορική αγορά, καθώς εάν συμβεί κάτι τέτοιο, τα τέλη χρήσης αυτών των αεροδρομίων θα αυξηθούν σημαντικά.
Η απουσία εθνικής στρατηγικής και η έλλειψη πρωτοβουλιών από την πολιτική ηγεσία, διογκώνει το αίσθημα ανασφάλειας των δύο αεροπορικών εταιρειών για τη μελλοντική τους πορεία.
Στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2008, η Aegean Airlines και η Olympic Air, συζητούσαν το ενδεχόμενο συνεργασίας τους, αλλά τελικά δεν επετεύχθη η συμφωνία. Δύο χρόνια αργότερα, καθώς η οικονομική κρίση γινόταν περισσότερο αισθητή, οι δύο αεροπορικές ξεκίνησαν πάλι τις διαπραγματεύσεις για πιθανή συνεργασία, όμως η Ε.Ε. δεν ενέκρινε τη συνεργασία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι Aegean και Olympic δεν θα αναζητήσουν νέους τρόπους συνεργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου