Για τα έτη 2009, 2010 και 2011 οι Κυπριακές Αερογραμμές έχουν μεταφέρει στην Κύπρο 2,203,354 επισκέπτες/τουρίστες (πωλήσεις εξωτερικού) αναλυτικά ως ακολούθως:
2009: 784,627
2010: 787,844
2011: 630,883
Σύνολο : 2,203,354 Επισκέπτες /Τουρίστες
Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΚΟΤ τον Απρίλιο του 2011, κάθε επισκέπτης/τουρίστας που καταφθάνει στην Κύπρο, συνεισφέρει €684,3 κατά μέσο όρο στην Κυπριακή Οικονομία κατά τη διάρκεια της παραμονής του.
Ως εκ τούτου, με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, κατά τη διάρκεια 2009-2011 οι ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ συνεισέφεραν €1.507.755.142 στην Κυπριακή οικονομία (1.5 δις Ευρώ)
Επιπρόσθετα με τα πιο πάνω, οι Κυπριακές Αερογραμμές λαμβάνουν επιπλέον €250 (κατά μέσο όρο) ανά επιβάτη ως κόστος εισιτηρίου το οποίο συνολικά ισοδυναμεί με €550.838.500 (0.5 δις Ευρώ), ποσό το οποίο παραμένει στην κυπριακή οικονομία.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 2 (ΔΥΟ) ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ 2009, 2010, 2011.
Εάν οι Κυπριακές Αερογραμμές ετύγχαναν δίκαιης μεταχείρισης, της ίδιας όπως η Ryan Air, με επιδότηση €25 ανά επιβάτη (επισκέπτη/τουρίστα), τότε θα ήταν σε θέση να πραγματοποιεί κέρδη και δεν θα χρειαζόταν καμία στήριξη.
2.203.354 Χ €25 => Συνολικά : €55.083.850
Τι σημαίνει το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών για την Κυπριακή Οικονομία
1. Άμεσο κόστος για την Κυβέρνηση (από την πρώτη μέρα) ύψους €180.000.000. Έγινε ανάλυση του ποσού στο Υπουργείο Οικονομικών από την KPMG.
2. 1050 άτομα (που εργοδοτούνται από τις Κυπριακές Αερογραμμές) θα απωλέσουν την εργασία τους
3. Η Swissport θα βρεθεί σε κίνδυνο κλεισίματος αφού οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι ο βασικός τους πελάτης με απώλεια εργασίας για ακόμα 650 άτομα. Επιπλέον υπολογίζεται ότι 300 εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται σε τουριστικούς πράκτορες θα χάσουν την εργασία τους.
4. Το λιγότερο 2000 άτομα, θα μείνουν χωρίς εργασία αυτό το καλοκαίρι
5. Η Hermes Airports θα υποστεί ουσιαστικές ζημιές, από τη στιγμή που οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι ο βασικός τους πελάτης και ίσως ο μόνος τους πελάτης που πληρώνει πλήρως όλους τους φόρους αεροδρομίου, όπως είναι τα καθορισμένα ποσά. (Πρέπει να σημειωθεί ότι η Κυβέρνηση είναι εγγυητής της Hermes Airports για όποιες ζημιές μπορεί να υποστεί, επομένως η Κυβέρνηση πρέπει και θα καλύψει όποιες ζημιές προκύψουν για να συνεχίσουν να λειτουργούν αεροδρόμια στην Κύπρο)
6. 400.000 τουρίστες δεν θα έρθουν στην Κύπρο αυτό το καλοκαίρι. (Ο ΚΟΤ υπολογίζει ότι ο κάθε τουρίστας συνεισφέρει στην οικονομία για το 2012, ποσό ύψους €605 κατά την παραμονή του. Σαν αποτέλεσμα θα υποστεί η οικονομία ζημιές ύψους €242.000.000 και οι Κυπριακές Αερογραμμές απώλεια από έσοδα πώλησης εισιτηρίων ύψους €100.000.000.
Η Συνολική Ζημιά για την Κυπριακή Οικονομία θα ανέλθει σε €342.000.000.
7. 20% με 25% των τουριστών δεν θα έρθουν στην Κύπρο με αποτέλεσμα ανάλογη μείωση να αναμένεται στον κύκλο εργασιών των ξενοδοχείων και των εστιατορίων το οποίο πιθανό να συνεπάγεται επιπλέον πλεονασμούς προσωπικού (περίπου 10% του υφιστάμενου προσωπικού)
Εάν υποθέσουμε ότι οι ανταγωνιστές θα καλύψουν αυτό το κενό στην αγορά, οι συνέπειες αυτής της αντικατάστασης θα είναι οι ακόλουθες:
1. Το κενό δεν θα μπορεί να καλυφθεί για το έτος 2012 αλλά για το έτος 2013. Επομένως οι ζημιές που αναφέρθηκαν πιο πάνω θα πραγματοποιηθούν.
2. Οποιοσδήποτε ανταγωνιστής δεν θα πληρώνει τις ίδιες χρεώσεις στα αεροδρόμια με αυτές που πληρώνουν οι Κυπριακές Αερογραμμές. Θα πληρώνει μειωμένες χρεώσεις από τη στιγμή που αυτή είναι η πρακτική που εφαρμόζεται (περιπτώσεις Aegean, Ryan Air κτλ).
3. Ο ΚΟΤ θα επιχορηγεί τον τουρισμό με €25 ανά επιβάτη ούτως ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να μην προχωρήσουν σε εκτροπή της επιβατικής κίνησης σε άλλους τουριστικούς προορισμούς.
4. Οι ανταγωνιστές δεν εργοδοτούν ντόπιο εργατικό δυναμικό.
5. Το ταξιδιωτικό κόστος θα αυξηθεί για τους ντόπιους ταξιδιώτες. (Το έχουμε δει να συμβαίνει στις πτήσεις προς/από Μάντσεστερ και Μπέρμινχαμ όταν σταμάτησαν τις πτήσεις οι Κυπριακές Αερογραμμές).
6. Τα κέρδη θα επαναπατρίζονται στη χώρα προέλευσης των ανταγωνιστών με αποτέλεσμα σημαντικά ποσά συναλλάγματος να φεύγουν από την Κυπριακή αγορά
7. Η ποιότητα του τουρισμού θα μειωθεί. (Το βλέπουμε ήδη να συμβαίνει. Οι στατιστικές του ΚΟΤ καταδεικνύουν ότι πριν να εισέλθει η Ryan Air στην Κυπριακή αγορά, ο κάθε τουρίστας επέφερε στην Κυπριακή οικονομία €684,3 και μετά την είσοδο της Ryan Air στην Κυπριακή αγορά, η μέση συνεισφορά μειώθηκε σε €604,5 (λιγότερα κατά €79,5 μέσο όρο).
8. Οι νέες αφίξεις ήταν ελάχιστες με την μερίδα του λέοντος να έχει καννιβαλλιστεί από την υφιστάμενη αγορά.
9. Η χειμερινή επιβατική κίνηση θα επηρεαστεί αρνητικά δεδομένου ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι ο βασικός αερομεταφορέας του χειμερινού τουρισμού με όλα τα συνεπακόλουθα που θα προκύψουν για την κυπριακή οικονομία. Επιπλέον οι ανταγωνιστές δεν θα καλύψουν τα χειμερινά δρομολόγια από Κύπρο προς τους διάφορους προορισμούς επειδή είναι ζημιογόνα, με αποτέλεσμα ο κύπριος επιβάτης να ταλαιπωρείται αφάνταστα το χειμώνα και να αναγκάζεται να ταξιδεύει μέσω ενδιάμεσων σταθμών.
Με βάση τα πιο πάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η συνεισφορά προς την Κυπριακή Οικονομία από τον οποιοδήποτε ανταγωνιστή/αντικαταστάτη θα είναι πολύ λιγότερη από αυτή που συνεισέφεραν οι Κυπριακές Αερογραμμές μέχρι σήμερα. Οι δε ζημιές στην οικονομία ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ!
Του Γιώργου Καλλή Διοικητικός Σύμβουλος Κυπριακών Αερογραμμών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου