Ο κύκλος των Επαφών με τις Συντεχνίες των Κυπριακών Αερογραμμών και η ενδεχόμενη Κατάληξη σε Συμφωνία ή μη για τη Διάσωση της εταιρείας πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, ώστε να προχωρήσει η Κατάθεση του Νομοσχεδίου στη Βουλή, για την Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας, ανέφερε την Παρασκευή ο Εκτελεστικός Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών Γιώργος Μαυρόκωστας.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια Διάσκεψης Τύπου, στα Γραφεία της εταιρείας, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι η Αύξηση Κεφαλαίου είναι αναγκαία για την Επιβίωση των Κυπριακών Αερογραμμών.
Είπε εξάλλου ότι «η εταιρεία είναι πολύ Σημαντική για την Οικονομία της Κύπρου» και πρόσθεσε ότι «θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να τη Διατηρήσουμε και να την Αναπτύξουμε», καθώς «δεν υπάρχει Εναλλακτική Λύση».
Συνέχισε, λέγοντας ότι τυχόν κλείσιμο της εταιρείας φέτος θα έχει μια Άμεση Ζημιά 180 εκ. Ευρώ για τα Ταμεία του Κράτους, χωρίς να υπολογίζονται οι Ευρύτερες Συνέπειες στην Οικονομία, ενώ συμπλήρωσε ότι θα χαθούν 400 χιλ. Τουρίστες για το 2012.
Αναφορικά με το Νομοσχέδιο για Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας κατά 45 εκ. Ευρώ, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι γίνεται προσπάθεια να υπάρξει Συμφωνία με τις Συντεχνίες, πριν προχωρήσει η Διαδικασία στη Βουλή. «Επιθυμία μου είναι να πάμε στη Βουλή με ένα Συμφωνημένο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης», είπε, ενώ πρόσθεσε ότι η Συμφωνία με τις Συντεχνίες δεν αποτελεί Προϋπόθεση, αλλά είναι το Επιθυμητό.
Συμπλήρωσε ότι αν δεν υπάρξει Συμφωνία, θα προτείνει να προχωρήσει η Βουλή με την Αύξηση Κεφαλαίου και ακολούθως, η εταιρεία θα πρέπει να κάνει τις Επιλογές της για την Εξασφάλιση της Βιωσιμότητάς της «με ότι αυτό συνεπάγεται».
Είπε ότι η εταιρεία συνομιλεί με τρεις Επενδυτές για την Απόκτηση Πλειοψηφικού Πακέτου Μετοχών, τις οποίες δεν θέλησε να κατονομάσει, ενώ πρόσθεσε ότι οι ίδιοι οι Επενδυτές βάζουν ως Προϋπόθεση να προηγηθούν τα Μέτρα Αναδιάρθρωσης και οι Αποκοπές. Παρόλα αυτά, ανέφερε, δεν αναμένει να εξευρεθεί Επενδυτής πριν την Κατάθεση του Νομοσχεδίου στη Βουλή.
Ερωτηθείς σχετικά με τις Αντιδράσεις των Συντεχνιών για το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης που προτείνει η εταιρεία, είπε ότι οι δύο Πλευρές βρίσκονται σε Διαπραγμάτευση και κάποια πράγματα μπορούν να αλλάξουν, συμπλήρωσε όμως ότι οι Μειώσεις στο Πλεονάζον Προσωπικό και οι Εξοικονομήσεις που απαιτούνται δεν μπορούν να διαφοροποιηθούν σε Μεγάλο Βαθμό. Αφησε παράλληλα ανοιχτό το Ενδεχόμενο να εξεταστεί άλλος τρόπος, ο οποίος θα εξασφαλίζει τις Εξοικονομήσεις που πρέπει να γίνουν.
«Πράγματι τα μέτρα είναι Επώδυνα», είπε και πρόσθεσε ότι αν εφαρμοστούν οι Μειώσεις του Πλεονάζοντος Προσωπικού και οι Εξοικονομήσεις από Ωφελήματα και Μισθούς, θα αυξηθεί η Ανταγωνιστικότητα των ΚΑ. Συμπλήρωσε επίσης ότι ο Ανταγωνισμός είναι τέτοιος, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με Χαλαρά Μέτρα.
Αναφορικά με το Σχέδιο της εταιρείας, είπε ότι έχει ενημερωθεί η εξ Υπουργών Επιτροπή που έχει συσταθεί, χωρίς να υπάρχει κάποια Αντίδραση επ’ αυτού, ενώ συμπλήρωσε ότι το Σχέδιο πέρασε από το ΔΣ της εταιρείας με τη Σύμφωνη Γνώμη 9 Μελών, με δύο να τάσσονται κατά.
Σε αναφορά για Δημιουργία Αθέμιτου Ανταγωνισμού, λόγω του τρόπου Επιδότησης της Ryanair, και ερωτηθείς γιατί δεν καταγγέλλεται η Συμφωνία, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι έγιναν Παραστάσεις προς την Κυβέρνηση, που είναι ο Κύριος Μέτοχος των ΚΑ, με την εταιρεία, όπως ανέφερε, να εκφράζει ευθαρσώς τη Διαφωνία της. «Από εκεί και πέρα», συνέχισε, «προσπαθούμε να δούμε με ποιόν τρόπο μπορούμε να βρούμε Αποδεκτή Λύση σε αυτό το Πρόβλημα».
Συμπλήρωσε ότι καμία Ευρωπαϊκή Εταιρεία δεν παρουσιάζει σήμερα Κερδοφορία στα Ευρωπαϊκά Δρομολόγια, με εξαίρεση την easyJet και τη Ryanair, ενώ αναφορικά με την τελευταία είπε ότι, σύμφωνα με Πρόσφατη Έκθεση του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Αερογραμμών, παρουσιάζει μια Ζημιά της τάξης των 305 εκ. για το 2011, εφόσον αφαιρεθούν οι Επιχορηγήσεις που λαμβάνει από τα διάφορα Ευρωπαϊκά Αεροδρόμια.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια Διάσκεψης Τύπου, στα Γραφεία της εταιρείας, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι η Αύξηση Κεφαλαίου είναι αναγκαία για την Επιβίωση των Κυπριακών Αερογραμμών.
Είπε εξάλλου ότι «η εταιρεία είναι πολύ Σημαντική για την Οικονομία της Κύπρου» και πρόσθεσε ότι «θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να τη Διατηρήσουμε και να την Αναπτύξουμε», καθώς «δεν υπάρχει Εναλλακτική Λύση».
Συνέχισε, λέγοντας ότι τυχόν κλείσιμο της εταιρείας φέτος θα έχει μια Άμεση Ζημιά 180 εκ. Ευρώ για τα Ταμεία του Κράτους, χωρίς να υπολογίζονται οι Ευρύτερες Συνέπειες στην Οικονομία, ενώ συμπλήρωσε ότι θα χαθούν 400 χιλ. Τουρίστες για το 2012.
Αναφορικά με το Νομοσχέδιο για Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας κατά 45 εκ. Ευρώ, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι γίνεται προσπάθεια να υπάρξει Συμφωνία με τις Συντεχνίες, πριν προχωρήσει η Διαδικασία στη Βουλή. «Επιθυμία μου είναι να πάμε στη Βουλή με ένα Συμφωνημένο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης», είπε, ενώ πρόσθεσε ότι η Συμφωνία με τις Συντεχνίες δεν αποτελεί Προϋπόθεση, αλλά είναι το Επιθυμητό.
Συμπλήρωσε ότι αν δεν υπάρξει Συμφωνία, θα προτείνει να προχωρήσει η Βουλή με την Αύξηση Κεφαλαίου και ακολούθως, η εταιρεία θα πρέπει να κάνει τις Επιλογές της για την Εξασφάλιση της Βιωσιμότητάς της «με ότι αυτό συνεπάγεται».
Είπε ότι η εταιρεία συνομιλεί με τρεις Επενδυτές για την Απόκτηση Πλειοψηφικού Πακέτου Μετοχών, τις οποίες δεν θέλησε να κατονομάσει, ενώ πρόσθεσε ότι οι ίδιοι οι Επενδυτές βάζουν ως Προϋπόθεση να προηγηθούν τα Μέτρα Αναδιάρθρωσης και οι Αποκοπές. Παρόλα αυτά, ανέφερε, δεν αναμένει να εξευρεθεί Επενδυτής πριν την Κατάθεση του Νομοσχεδίου στη Βουλή.
Ερωτηθείς σχετικά με τις Αντιδράσεις των Συντεχνιών για το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης που προτείνει η εταιρεία, είπε ότι οι δύο Πλευρές βρίσκονται σε Διαπραγμάτευση και κάποια πράγματα μπορούν να αλλάξουν, συμπλήρωσε όμως ότι οι Μειώσεις στο Πλεονάζον Προσωπικό και οι Εξοικονομήσεις που απαιτούνται δεν μπορούν να διαφοροποιηθούν σε Μεγάλο Βαθμό. Αφησε παράλληλα ανοιχτό το Ενδεχόμενο να εξεταστεί άλλος τρόπος, ο οποίος θα εξασφαλίζει τις Εξοικονομήσεις που πρέπει να γίνουν.
«Πράγματι τα μέτρα είναι Επώδυνα», είπε και πρόσθεσε ότι αν εφαρμοστούν οι Μειώσεις του Πλεονάζοντος Προσωπικού και οι Εξοικονομήσεις από Ωφελήματα και Μισθούς, θα αυξηθεί η Ανταγωνιστικότητα των ΚΑ. Συμπλήρωσε επίσης ότι ο Ανταγωνισμός είναι τέτοιος, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με Χαλαρά Μέτρα.
Αναφορικά με το Σχέδιο της εταιρείας, είπε ότι έχει ενημερωθεί η εξ Υπουργών Επιτροπή που έχει συσταθεί, χωρίς να υπάρχει κάποια Αντίδραση επ’ αυτού, ενώ συμπλήρωσε ότι το Σχέδιο πέρασε από το ΔΣ της εταιρείας με τη Σύμφωνη Γνώμη 9 Μελών, με δύο να τάσσονται κατά.
Σε αναφορά για Δημιουργία Αθέμιτου Ανταγωνισμού, λόγω του τρόπου Επιδότησης της Ryanair, και ερωτηθείς γιατί δεν καταγγέλλεται η Συμφωνία, ο κ. Μαυρόκωστας είπε ότι έγιναν Παραστάσεις προς την Κυβέρνηση, που είναι ο Κύριος Μέτοχος των ΚΑ, με την εταιρεία, όπως ανέφερε, να εκφράζει ευθαρσώς τη Διαφωνία της. «Από εκεί και πέρα», συνέχισε, «προσπαθούμε να δούμε με ποιόν τρόπο μπορούμε να βρούμε Αποδεκτή Λύση σε αυτό το Πρόβλημα».
Συμπλήρωσε ότι καμία Ευρωπαϊκή Εταιρεία δεν παρουσιάζει σήμερα Κερδοφορία στα Ευρωπαϊκά Δρομολόγια, με εξαίρεση την easyJet και τη Ryanair, ενώ αναφορικά με την τελευταία είπε ότι, σύμφωνα με Πρόσφατη Έκθεση του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Αερογραμμών, παρουσιάζει μια Ζημιά της τάξης των 305 εκ. για το 2011, εφόσον αφαιρεθούν οι Επιχορηγήσεις που λαμβάνει από τα διάφορα Ευρωπαϊκά Αεροδρόμια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου