Τα μέλη των αεροπορικών πληρωμάτων, όπως αεροσυνοδοί και πιλότοι θα υπόκεινται στους κανόνες κοινωνικής ασφάλισης της χώρας από την οποία ξεκινούν και τελειώνουν την εργασία τους, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι μεθοριακοί εργαζόμενοι, οι οποίοι δικαιούνται επιδόματος ανεργίας στη χώρα στην οποία εργάστηκαν, θα μπορούν να το λάβουν ακόμα και όταν επιστρέψουν στη χώρα τους, σύμφωνα με τους νέους κανόνες που υιοθετήθηκαν χθες από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
“Οι νέοι κανόνες θα βελτιώσουν τη λειτουργία της ενιαίας αγοράς με την ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας των μετακινούμενων εργαζομένων στην ΕΕ” δήλωσε ο εισηγητής του ΕΚ, Milan Cabrnoch (ΕΣΜ, Τσεχία).
Το νομοθετικό ψήφισμα υιοθετήθηκε με 540 ψήφους υπέρ, 19 κατά και 30 αποχές.
Ο νέος κανονισμός εισάγει την έννοια της “έδρας βάσης” για τη χορήγηση δικαιωμάτων κοινωνικής ασφάλισης στα μέλη πληρώματος αεροσκαφών. Η “έδρα βάσης” ορίζεται ως “ο τόπος από τον οποίο το μέλος του πληρώματος συνήθως ξεκινά και στον οποίο συνήθως καταλήγει μετά από μια περίοδο υπηρεσίας” και στον οποίο, υπό κανονικές συνθήκες, “ο αερομεταφορέας δεν είναι υπεύθυνος για την παροχή καταλύματος στο συγκεκριμένο μέλος πληρώματος”.
Μέχρι στιγμής, η ύπαρξη πολλών νομικών κενών στην ευρωπαϊκή νομοθεσία επέτρεψαν σε μερικές χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες να εφαρμόζουν τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, τα οποία θεωρούνται ως τα λιγότερο επαχθή, ανεξάρτητα από την έδρα του μέλους πληρώματος.
“Οι νέοι κανόνες θα βελτιώσουν τη λειτουργία της ενιαίας αγοράς με την ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας των μετακινούμενων εργαζομένων στην ΕΕ” δήλωσε ο εισηγητής του ΕΚ, Milan Cabrnoch (ΕΣΜ, Τσεχία).
Το νομοθετικό ψήφισμα υιοθετήθηκε με 540 ψήφους υπέρ, 19 κατά και 30 αποχές.
Ο νέος κανονισμός εισάγει την έννοια της “έδρας βάσης” για τη χορήγηση δικαιωμάτων κοινωνικής ασφάλισης στα μέλη πληρώματος αεροσκαφών. Η “έδρα βάσης” ορίζεται ως “ο τόπος από τον οποίο το μέλος του πληρώματος συνήθως ξεκινά και στον οποίο συνήθως καταλήγει μετά από μια περίοδο υπηρεσίας” και στον οποίο, υπό κανονικές συνθήκες, “ο αερομεταφορέας δεν είναι υπεύθυνος για την παροχή καταλύματος στο συγκεκριμένο μέλος πληρώματος”.
Μέχρι στιγμής, η ύπαρξη πολλών νομικών κενών στην ευρωπαϊκή νομοθεσία επέτρεψαν σε μερικές χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες να εφαρμόζουν τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, τα οποία θεωρούνται ως τα λιγότερο επαχθή, ανεξάρτητα από την έδρα του μέλους πληρώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου